עיכוב באספקת מסוקים לכוחות ארה״ב

מסוקי התובלה, מדגם Sikorsky 53K King Stallion, אמורים היו להימסר בחודש הבא למארינס ולצי, אך התהליך מתעכב בשל בעיות טכניות

Sikorsky 53K King Stallion. REUTERS/Axel Schmidt 

 

 

 

עיכוב של יותר משנה באספקת מסוקי התובלה החדשים לחיל הנחתים האמריקני ולצי עקב בעיות טכניות בייצור בחברת לוקהיד מרטין/סיקורסקי. דוח של ה-GAO האמריקני, המוסד המקביל למשרד מבקר המדינה, מציין כי המסוקים,  מדגם Sikorsky 53K King Stallion, אמורים היו להימסר לכוחות ביולי 2020, אך מועד האספקה החדש יהיה ספטמבר 2021.

מנהלי תכנית המסוקים בלוקהיד מרטין מסרו ל-GAO, כי העיכוב בייצור המסוקים ובאספקתם נובע מהצורך בעריכת שינויים טכניים מסוימים. דוח המבקר קובע כי יש להימנע מאספקת מוקדמת של הפלטפורמות וביצוע שינויים טכניים מאוחר יותר, כיוון ששיטה זו מגדילה את העלויות. המרינס מבקשים לערוך כמה שינויים במסוקי התובלה, בין היתר במערכות פליטת הגזים. בעיות טכניות גרמו לעיכובים בתהליכי הניסויים של המסוקים.

עוד מציין דוח ה-GOA, כי במסוקים שיועדו לצי האמריקני התגלו כשלים בתכנון תאי הדלק, ואירעו מקרים של התחממות יתר בתאי המנועים. אך בסיקורסקי טוענים שהתקלות נבעו מאי-הקפדה על תחזוקת של כלי הטיס. כתוצאה מכך ערכה מפקדת הצי שינויים בלוח הזמנים של אספקת המסוקים.

מסוק ה-CH-53K הוא אחד משני המועמדים להחליף, בבוא העת, את מסוקי התובלה יסעור של חיל האוויר, ההולכים ומתיישנים. המועמד האחר הוא מסוק Chinook, תוצרת בואינג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית