ארה״ב מפתחת הגנה אווירית משולבת

תרחישי מערכת ההגנה האווירית המתקדמת של צבא ארה"ב: החיישן של מטוס F-35 יפעיל סוללת טילי פטריוט

מה הקשר בין מטוס חמקן F-35 לבין סוללת פטריוט? כאשר טילי שיוט של האויב עושים את דרכם למטרותיהם, הם נקלטים בחיישנים המטוסים. המידע מועבר בזמן אמיתי ובאופן אוטומטי לסוללת טילי פטריוט, המשוגרת ליירט את האיום. זה אחד התרחישים שפותחו על ידי מערכת פיקוד ההגנה המשולבת נגד טילים ומתקפות אוויריות (IBCS) של הכוחות המזוינים של ארה"ב. המערכת מופעלת על ידי חברת נורת'רופ גראמן, המתכננת רשתות גדולות של מכ"מים וחיישנים שפועלים בסביבות מבצעיות ביבשה, בים באוויר, ומהווים במשולב את מערכת ההגנה האווירית המודרנית של ארה"ב.

גנרל ג'ון מארי, ממפקדי IBCS, אמר בראיון ל-Warrior  ולפוקס ניוז כי הפיקוד יודע כבר היום לחבר בין חיישנים מסוגים שונים לבין מערכות הגנה אווירית כגון סוללות פטריוט או המערכת המתקדמת יותר THAAD (הגנה מרחבית בגובה רב).  "מומחי IBCS פיתחו שיטות לחיבור חיישנים לכל סוג וכל דגם של פלטפורמה או מערכת הגנה אווירית," אמר מארי. חברת נורת'רופ גראמן מסרה, כי בניסויים הוכחה היכולת של חיישני מטוסי F-35 לאסוף מידע מודיעיני, לשדר מידע על האיומים לתחנות מכ"ם קרקעיות, וכך להפעיל מערכות הגנה אווירית  ליירוט ולהשמדת האיום.

בניסוי שנערך במטווח טילים בניו מקסיקו נעלו החיישנים של מטוס F-35 על צמד טילי "אויב" ושלחו את המידע לכטמ"מים של המארינס. באופן מיידי, הופעלו טילי פטריוט וסנטינל להשמדת הטילים.

פיקוד הקרב המשולב מפעיל מערכת בקרת אש הפועלת בתיאום עם טייסות F-35. מטוס זה הוא לא רק מטוס קרב/תקיפה, אלא פלטפורמת חיישנים אלקטרו-אופטיים האוספת מידע 360 מעלות סביב המטוס. המידע "מסודר" אוטומטית מול עיני הטייס, שיכול לקבל כך החלטות בעצמו, או להחליט שחלק מהפעולות מתבצעות בצורה אוטומטית-אוטונומית.

עוד אמר גנרל מארי, כי הצבא והפנטגון מכוונים כיום לשת"פ מבצעי בין מטוסי F-35  לבין כטמ"מים ולוויינים, וגם לקשר בין המטוס לבין סוללת ארטילריה קרקעית המסוגלת ליירט מטרות יבשה וים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית