מסלול פיילוטים ייחודי לקידום חברות פינטק

רשות החדשנות ורשות ניירות ערך בחרו חמש חברות פינטק שישתתפו במיזמי "ארגז חול" (Data Sandbox) במסגרת מסלול פיילוטים משותף 

 

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. תמונה: יח״צ

 רשות ניירות ערך ורשות החדשנות בחרו חמש חברות פינטק שישתתפו בתכנית ״Data Sandbox״ במסגרת מסלול הפיילוטים. התכנית נועדה לקדם את פעילותן של חברות פינטק בישראל, כחלק מיישום האסטרטגיה שמובילה רשות ניירות ערך לפיתוח שוק הון חדשני, תחרותי ואטרקטיבי. היא מייצרת ממשק ישיר בין גופי הרגולציה וגופים מפוקחים לבין חברות צמיחה בתחום הפינטק.

החברות הנבחרות מציעות פתרונות בתחומי פעילות שונים ומגוונים הנותנים מענה לאתגרים רבים של הרשות ושל שוק ההון, דוגמת הגברת הנזילות בבורסה, שיפור יכולת הציות, הנגשת מידע ועוד. החברות הן: זירה. קו בע"מ, העוסקת בתרגום מידע אלטרנטיבי (שאינו פיננסי) לאותות סיכוי/סיכון בהשקעה, תוך שימוש בבינה מלאכותית; סקנובייט בע"מ, שתפעל להקמת מנגנון זיהוי דיגיטלי בענן עבור לקוחות ענף ההשקעות; וקורלייט קפיטל בע"מ, המתעתדת להפעיל מערכת עשיית שוק חדשנית. שתי חברות נוספות, פינטיקה איי.איי בע"מ וויזסופט (ישראל) בע"מ, יבצעו פיילוט לניטור שוטף של פעילות המסחר בבורסה.

ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך, מסרה כי מסלול הפיילוטים הנו ״חלק מהאסטרטגיה של הרשות לקדם, לפתח ולשכלל את שוק ההון הישראלי ולעודד את הגופים המפוקחים על ידה לשתף פעולה עם חברות פינטק על מנת שהצרכן הפיננסי הישראלי יוכל ליהנות מפתרונות טכנולוגים מתקדמים״.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, מסר כי מטרת התכנית ״הייתה לאפשר לחברות ההיי-טק המקומיות להטמיע את הטכנולוגיה שלהם לטובת הבורסה ושוק ההון הישראלי, ובדרך זו לשפר את מוכנות מוצריהן למסחור וחדירה לשוק לצד מתן מענה לאתגרי השוק הישראלי״. עוד הוסיף, כי קול קורא נוסף כבר נפתח להגשה ואמור להסתיים כבר בשנה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית