מעצר רשת ריגול פקיסטנית בהודו

תחילת הפרשה במספר שיחות מתחזה מטלפונים ממספרים שונים אל בעלי תפקידים ממערכת הביטחון ההודית וניסיון לברר פרטים על מתקנים ביטחוניים ופעילות צבאית הודית. דיווח בעלי התפקידים על השיחות הוליד חקירה

bigstock

לפני מספר ימים נחשפה במומביי רשת הריגול הפקיסטנית הגדולה ביותר שנחשפה אי פעם, ופעלה על מנת לאסוף מידע ביטחוני על הודו. הרשת הפעילה אמצעי תקשורת מסוג Voice over Internet Protocol על מנת לתקשר בין חבריה ולהעביר מידע, וכן על מנת לאסוף מידע. הרשת התגלתה על ידי המודיעין הצבאי של חיל היבשה ההודי ואגף הפשעים של משטרת מומביי.

עד כה נעצרו מספר קטן של אנשים במומביי ואנשי המודיעין ההודי עדיין מנסים למפות את חברי הרשת ואת זהותם. להערכת גופי המודיעין ההודית מדובר על רשת ריגול המונה עשרות רבות של סוכנים, הפזורים ברחבי הודו, אך בעיקר בחבלי המריבה שבין הודו ופקיסטן ובין הודו וסין. ברשות אחד האנשים שנעצרו, אזרח הודי במוצאו, נמצאו 119 כרטיסי SIM, מודמים, מחשבים וחומרה נוספת באמצעותם נבנתה רשת ה- VoIP. 

תחילת הפרשה במספר שיחות מתחזה מטלפונים ממספרים שונים אל בעלי תפקידים ממערכת הביטחון ההודית וניסיון לברר פרטים על מתקנים ביטחוניים ופעילות צבאית הודית. דיווח בעלי התפקידים על השיחות הוליד חקירה, אשר הובילה להבנה כי מאחורי השיחות עומד שירות המודיעין הפקיסטני, ה- ISI, שעשה שימוש בכרטיסי ה- SIM ההודים על לנתב שיחות מטלפונים פקיסטניים אל מספרים הודים. 

השירות הפקיסטני עשה שימוש בקופסאות ניתוב מיוחדות אשר סופקו לו על ידי הסינים. קופסאות אלו אפשרו ניתוב דינאמי של השיחות ודילוג בין מפעילים סלולריים. גילוי רשת הריגול הפקיסטנית מגיע לא רק על רקע המתיחות הקיימת בחבל קשמיר בין הודו ופקיסטאן, אלא גם על רקע המתיחות הצבאית שבין סין להודו בגבול בין המדינות שבחבל Ladakh. המתיחות בין המדינות באזור זה גברה לאחרונה והגיעה למצב בו הציע הנשיא האמריקאי את התערבותו על מנת להרגיע את הרוחות. 

הפרשה מחדדת את הרגישות הקיימת בהודו למאמצי איסוף המודיעין המשולבים (כולל הפעלה וגיוס של סוכנים, תקיפות סייבר, מבצעים מיוחדים, התקנת אמצעי סיגינט ועוד) של סין ופקיסטן ואת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות כנגד מערכת הביטחון ההודית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית