בפיתוח של צה"ל: גבול חכם וקטלני 

במסגרת תר"ש תנופה רוצים לבנות בצה"ל אב טיפוס בגבול עזה של גבול אוטומטי המשלב מגוון כלים רובוטיים לצורך אחיזת שטח בזמן אמת. התצפית תראה, תזהה ואם צריך - תפעיל אש, והכל מרחוק ללא אדם בגבול 

www.idf.il

כחלק מתר"ש תנופה, הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי רוצה לקדם שימוש בפלטפורמות רובוטיות. על מנת להדגים את היכולות בשמירת גבול, מתכננים בצה"ל לבנות אב טיפוס של "גבול חכם וקטלני" ברצועה של 5-10 ק"מ בגבול עזה. 

הפרויקט מאופיין בשימוש ברחפנים, כרב"מים ומערכות תצפית מתקדמות. הכלים הרובוטים יכללו כוח אש (עמדות נשק), במטרה לספק לתצפיתניות ולמפעילים המרוחקים יכולת לסכל אירועים על הגבול - מרחוק. זאת, מבלי לחכות לכוחות חי"ר או שיריון שיגיעו לנקודה. בצורה כזו, צה"ל עתיד לשפר את זמני סגירת המעגל בכל אירוע בגבול. כמו גם, לצמצם ככל הניתן פגיעה בחיי חיילים. 

המקורות של ישראל דיפנס מוסרים כי מדובר בפרויקט שנמצא בשלבים ראשוניים שלו, לאחר שעבר מספר חודשי דיונים בצה"ל ובתעשיות. בפרויקט ירכשו כרב"מים של חברה קנדית, לאחר שדגמים של חברות אחרות כשלו בתצוגת יכולות. בפרויקט מעורבות מספר חברות ביטחוניות ישראליות, כולל תעשייה אווירית ואלביט. עוד מוסרים המקורות כי נקודת ארכימדס של הפרויקט היא יכולות התנהלות אוטונומית של כרב"מים בשטח, אתגר לא פשוט כלל ועיקר. 

כאמור, מדובר באב טיפוס טכנולוגי שאמור לשמש את צה"ל לבדיקות מבצעיות טרם פריסת הקונספט גם בגבולות אחרים (ירדן, סוריה, לבנון, מצרים). כמו גם, הפרויקט עתיד לשמש את התעשיות לצרכי ייצוא. תחום אבטחת גבולות אינו רלוונטי רק לישראל, אלא גם למדינות אחרות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית