הודו: רחפנים נגד ארבה

הודו נלחמת בנחילי ארבה ענקיים בעזרת רחפנים המרססים חומרי הדברה. הארבה משמיד כמויות אדירות של מזון ברחבי תת-היבשת, הנאבקת במקביל בהתפרצות נרחבת של מגפת הקורונה.  

Aerial spraying of desert locust, Kenya, January 2020. REUTERS/Njeri Mwangi

הודו נלחמת בנחילי ארבה ענקיים בעזרת רחפנים המפזרים חומרי הדברה. הארבה משמיד כמויות אדירות של מזון ברחבי המדינה הנאבקת במקביל בהתפרצות נרחבת של מגפת הקורונה.  

ממשלת הודו סיפקה עשרות רחפנים ל-11 מחוזות במדינה שנפגעו קשה ממכת הארבה, שפשט בנחילי ענק על אזורי מגורים, פארקים, גינות ושדות גידולים חקלאיים. הנזקים נאמדים במיליונים רבים.

הרחפנים מפזרים כמויות עצומות של חומרי הדברה, ורשת CNN מדווחת כי במדינת רג'סטן הושמדו כבר כ-70 אחוזים מהלהקות. כלים נוספים המשמשים למאבק בארבה כוללים כבאיות וטרקטורים, המתיזים מים ומרססים חומרי הדברה נוספים.

תת-היבשת, הנאבקת בהתפרצות נרחבת של נגיף הקורונה, מוצאת את עצמה בשבועות האחרונים מתמודדת עם מגפה נוספת. נחילי המזיקים, מזן ארבה המדבר, הגיעו למדינת רג'סטן שבמערב הודו מפקיסטן השכנה. הם מתפשטים בעוצמה במספר מדינות ומשמידים כמויות אדירות של גידולי מזון. נחיל אחד כולל מיליוני פרטים ומשתרע לאורך של עד שבעה ק"מ. בקילומטר רבוע אחד יש כ-80 מיליון פריטים.

ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מעדכן, כי ארבה המדבר הוא המין הקטלני ביותר מבין זני חרק זה. ביום אחד, יכול פריט בוגר לעוף כ-150 ק"מ ולאכול כשני גרם, כמשקל גופו. מרג'סטן, פנו להקות המזיקים לאוטר פרדש, המדינה המאוכלסת ביותר בהודו, הגובלת בבירה דלהי. מאחר והארבה רגיש לרעשים חזקים, ניתן לחזות ברבבות תושבים היוצאים לשדות מצוידים בפחים ומקישים עליהם בעוצמה.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית