אנונימוס מתגייס לטובת המפגינים בארה"ב 

REUTERS/Eduardo Munoz

המהומות שפרצו בארה"ב לאחר הריגתו של של ג'ורג' פלויד התפשטו גם למימד הסייבר. ביום חמישי, 29 למאי, עיריית מיניאפוליס סבלה ממתקפת מניעת שירות (DDoS) שחסמה גישה לחלק מאתרי האינטרנט ומערכות המידע של העיריה. האתר הושב לפעילות תקינה בתוך כמה שעות ונראה שלא נגרם נזק כלשהו. מאוחר יותר, ביום שבת ה-30 למאי, הותקף שוב אתר העירייה ובנוסף לו, גם אתר משטרת מיניאפוליס. הפעם ארגון "אנונימוס" לקח אחריות על התקיפה.

בסרטון שהועלה לדף פייסבוק מפורטים הפשעים לכאורה שביצעו משטרת מיניאפוליס כנגד שחורים, וספציפית כנגד השוטרים שהשתתפו במעצר הרצחני, וקורא להעמידם לדין. הסרטון נצפה מעל לשלוש מיליון פעמים במהלך סוף השבוע בו התרחשו מספר התפרעויות אלימות בערים שונות בארצות הברית. בסרטון נוסף שהועלה לרשת, נטען שרשת הקשר המשטרתית של שיקגו נפרצה והושמע בה השיר "Fuck tha Police” של להקת הראפ MWA. הנשיא טראמפ טען בחשבון הטוויטר שלו שהתקשורת מלבה את האלימות בחדשות כזב. 

בתגובה, במהלך יום ראשון ה-31 למאי, החלו מספר חשבונות שמשוייכים לקולקטיב אנונימוס להפיץ עדויות לכאורה על מעשי אונס שביצע הנשיא בקטינים, על קשרים שלו עם אפשטיין, ועוד הוכחות שונות ומשונות לאמיתותן של תיאוריות קונספרציה. בציוץ מטעמם נמסר: "מה הקשר בין Black Lives Matter לבין אפשטיין? זוהי עדות לחסינות שמעניקות רשויות החוק לבעלי הכוח , שחושבים שהם יכולים לעשות בנו כרצונם. אותה חסינות מאפשרת להם לרצוח שחורים ולסרסר בקטינים. אנו יכולים לעצור אותם."

הציוצים הרבים (שנוגעים גם למעורבות של הדוגמנית נעמי קמבל ברשת של ג'פרי אפשטיין, וטוענים גם שבית המלוכה הבריטי חיסל את הנסיכה דיאנה) הוסרו ברובם על ידי טוויטר, שמראה לאחרונה נכונות גדולה יותר להסיר תוכן אלים ופוגעני. טרם ברור מה עומד מאחורי המתקפות ו"חשיפת המידע" האחרונה, אולם ברור לחלוטין שכל אירוע בעולם האמיתי יגרור תגובה ברשתות וגם במימד הסייבר. 

ההיסטוריה של אנונימוס מראה כי ניתן להניח שהם ימשיכו בזמן הקרוב לתקוף גופי ממשל וארגונים שמזוהים עם הממשל. גם בצורה ישירה בהתבסס על מניעת שירות, ניסיון פריצה ופעילות ברשתות החברתיות. 

"אנחנו עוקבים אחרי האירועים האחרונים ומממליצים ללקוחותינו לנקוט משנה זהירות בימים הקרובים. ייתכן והפעילות הזו תגלוש מהרובד הפוליטי-חברתי ותקבל מימד של פשיעת סייבר. פושעים יכולים לנצל את הבלאגן הכללי לתקיפות של ארגונים וחברות המזוהים עם גופי ממשל או שנמצאים פיזית באזורי עימות", אומרים בחברת SentinelOne. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית