טראמפ מאיים בסנקציות על המסייעים למשט הנפט מאיראן לוונצואלה

מספר מכליות כבר הגיעו ליעדן, ולפחות עוד אחת עושה את דרכה כעת. ונצואלה ואיראן הזהירו את ארה״ב מפני הפעלת כוח צבאי. 

Miraflores Palace/Handout via REUTERS/ File Photo

במטרה למנוע משלוחי נפט איראני לוונצואלה, הזהיר ממשל טראמפ ממשלות זרות, הנהלות נמלי ים, חברות ספנות וחברות ביטוח ימי כי הן עלולות לסבול מסנקציות אמריקניות חמורות אם יסייעו למשט הנפט הגדול, העושה את דרכו בימים אלה מאיראן לוונצואלה.

אליוט אברמס, השליח המיוחד של וושינגטון לוונצואלה, אמר לסוכנות הידיעות ״רויטרס״ כי האיום נועד להבהיר את הסכנה הטמונה בעסקאות סיוע למשלוחי הנפט האיראניים.

בסוף השבוע, ליוו אניות של הצי של ונצואלה את המכלית הרביעית שנכנסה לתחום המים הטריטוריאליים של ונצואלה, תוך התעלמות מאיומים קודמים של הממשל האמריקני. לפחות עוד מכלית אחת  עושה את דרכה באוקיאנוס האטלנטי. ממשלתו של נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, הבליטה את הנושא כדי להראות שאיננה נכנעת ללחצים.

השליח האמריקני אברמס אמר: "הזהרנו את קהיליית הספנות העולמית, בעלי אניות, קברניטי אניות, מבטחי ספנות והנהלות נמלים לאורך כל הנתיב מאיראן לוונצואלה, וכן פנינו לממשלות רבות בעולם”. ארה"ב דרשה ממספר מדינות לאסור עגינת מכלות הנפט בנמליהן - בכללן גיברלטר, מקום המעבר מהים התיכון לאטלנטי.

שתים מחמש המכליות עברו בתעלת סואץ לפני מספר שבועות, ונודע כי ארה"ב מחפשת דרכים למנוע את הגעתן לוונצואלה. איראן וונצואלה הזהירו מפני הפעלת כוח צבאי אמריקני למטרה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית