דיווח: איראן ניסתה לשנות תמהיל כלור בתאגידי מים בישראל

העיתון הבריטי פייננשל טיימס טוען כי מתקפת הסייבר נגד תאגידי המים בישראל נועדה לשנות את תמהיל הכלור במים ולגרום להרעלה המונית

דיווח: איראן ניסתה לשנות תמהיל כלור בתאגידי מים בישראל

president.ir

תקיפת הסייבר נגדה המחשבים של תאגידי המים בישראל תוכננה על ידי האיראנים כך שתשנה את כמות הכלור שמוסיפים למי השתייה וכך ייפגעו רבבות אזרחים צרכני המים – כך  אומרים ארבעה אנשי ממשל בלתי מזוהים בישראל לעיתון הבריטי פייננשל טיימס. 

העיתון סוקר את מתקפת הסייבר האיראנית ומספר כי בתחילת חודש אפריל חשו עובדי מכון מים במרכז הארץ בישראל באזהרה של מערכת המחשבים כי משאבות המים אינן פועלות כראוי, הן מפסיקות לפעול ללא פקודה לעשות כן. בתחילה לא נפסקה אספקת המים, אך תוך כמה שעות הבחינו החוקרים במה שקרה.

קוד מחשב שמקורו באיראן עשה סיבוב סביב העולם, עבר דרך סרוורים בארה"ב ובאירופה, כדי להסתיר מקורות, עד שהגיע וחדר לתוכנות המפעילות את משאבות המים, כשהמטרה היא להוסיף כמות מסוכנת של כלור למי השתיה. לדברי הישראלים שדיברו עם העיתון הבריטי "נפתחה הדלת לסכנה של תקיפות סייבר הדדיות של שני הצדדים נגד תשתיות אזרחיות, דבר שעד כה מנעו הצדדים".

דובר משלחת איראן באו"ם אלירזה מריוספי אמר שפעולות הסייבר של ארצו הן הגנתיות בלבד. ואילו דובר איראני אחר אמר: "לדעתנו כל הסיפור כולו מבוסס על כך שישראל רוצה יותר כסף מארה"ב, אבל האמריקנים לא אידיוטים". תקיפת המחשבים והוספת כלור עלולה היתה לגרום לפגיעה ולמחלות ברבבות צרכי מים בישראל. מקור בכתבה אמר שהתקיפה היתה יותר מתוחכמת משסברו הישראלים תחילה. "זה כמעט הצליח, ולא ברור מדוע לא הצליח בסופו של דבר", אמר המקור. 

הפייננשל טיימס מתאר את התגובה הישראלית: על פי הוראה מפורשת של שר הביטחון (אז) נפתלי בנט הותקף נמל ראשיד ראג'ה באיראן. לצה"ל, כותב העיתון, יש יחידה קטנה העוסקת בתקיפות סייבר, והראיה השתלת נוזקות שפגעו בצנטריפוגות הגרעין באיראן בשנת 2011, תקיפה המיוחסת לישראל. 

אולי יעניין אותך גם