מנכ"ל חדש למשרד הביטחון: "ראייה מפוכחת של המציאות הכלכלית-חברתית"

אלוף (במיל') אמיר אשל, מחליף את אלוף (במיל') אודי אדם, מנכ"ל המשרד בארבע השנים האחרונות

צילום סטילס: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 

בטקס שנערך הערב (א') בקריה בתל אביב, במעמד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, השר מיכאל ביטון ובהשתתפות בכירי משרד הביטחון וצה"ל, נכנס לתפקידו המנכ"ל ה-24 של משרד הביטחון: אלוף (במיל') אמיר אשל, שמחליף את אלוף (במיל') אודי אדם, מנכ"ל המשרד בארבע השנים האחרונות.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון הודה למנכ"ל היוצא, אדם, על תרומתו הגדולה למערכת הביטחון בשנים האחרונות ואמר: "בדרכך המחויבת והצנועה הובלת שורה ארוכה של רפורמות ופרויקטים משמעותיים. את התוצאה ראינו בתפקודה היצירתי של מערכת הביטחון בזמן משבר הקורונה, ובהתגייסות של כל זרועות הביטחון לסייע למדינת ישראל במשימה המורכבת שטרם הסתיימה". 

לאחר מכן, בירך גנץ את המנכ"ל הנכנס, אשל, ואמר: "אנחנו צועדים ביחד כבר שנים רבות ואני יודע מאיזה חומר קורצת – איש של פתרונות, של ערכים ושל עשייה בלתי פוסקת למען מדינת ישראל. אני בטוח שתטביע חותם, ותהיה שותף מוביל בעיצוב וקידום צורכי הביטחון של ישראל".

גנץ התייחס בדבריו ליעדים והאתגרים הצפויים למערכת הביטחון בתקופה הקרובה: "מדינת ישראל ואזרחי ישראל נמצאים בעיצומו של משבר מהגדולים שידענו בהיבט הרפואי, הכלכלי והחברתי. לצד זאת, עומדים בפנינו אותם אתגרים ביטחוניים וגם מדיניים ההולכים ומתעצמים, המחייבים השקעת משאבים רבים. מערכת הביטחון תצטרך להתאים את עצמה לתקופה הזו ובמציאות הזו תידרש אחריות תקציבית וחברתית." עוד אמר גנץ בהקשר לפעילות המשרד בשדה החברתי: "על הפרק בימים אלו, נמצא בין השאר המכרז לקריית המודיעין בנגב, שאותו נצטרך לבחון ולקדם בזמן הקרוב, כמו גם החלטות רבות שיסייעו לחבר את העשייה הביטחונית והחברה הישראלית".

מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, אלוף (במיל') אודי אדם אמר בטקס:  "נשאתי בגאווה רבה וביראת קודש את הזכות להיות חלק מהמשרד הזה שיכול הכל, נכון לכל ועושה הכל למען ביטחונה וחירותה החברתית, הצבאית והכלכלית של מדינת ישראל. אני מבקש למסור הצלחה רבה לחברי אמיר אשל, האיש הנכון במקום הנכון". 

המנכ"ל הנכנס, אלוף (במיל') אמיר אשל: "קיומה של ישראל מושתתת על יכולתה להגן על עצמה ולמשרד הביטחון תפקיד חשוב בעיצוב מדיניות הביטחון הלאומי. השילוב של אנשי מקצוע מסורים ורוח מיוחדת ששורה במשרד, מביאים אותו להישגים הגדולים שלו. נפעל באחריות מתוך ראייה מפוכחת של המציאות הכלכלית חברתית, נחזק את עוצמתו של צה"ל, לצד תמיכה בכלכלת ישראל על ידי התעשיות הביטחוניות  ובעזרת הרכש הביטחוני, ניצור מקומות עבודה מתוך מתן עדיפות לפריפריה".

בטקס בירך גם השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון שאמר: "זכיתי להכיר את אודי אדם ולראות את הטבעת חותמו בעשייה הבטחונית הענפה שלו. גיליתי שחקן נשמה שיודע להקשיב לשטח ולחברה ולתת פתרונות. כך יחד איתו עשינו למשל את פשרת עיר הבה"דים וועדת הגבולות. אני סמוך ובטוח שגם העבודה המשותפת עם אמיר תהיה פוריה ומוצלחת ויחד נטפל באתגרים של ההון האנושי בצה"ל, שיוויון הזדמנויות בגיוס ובכלל, קידום העורף ומוגנותו ועוד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית