ארה"ב: ניסוי הטלת טיל שיוט ממטוס תובלה צבאי 

הניסוי הראשון נערך באזור ניסויים במדינת יוטה. מטוס תובלה MC-130J הטיל משטח עשוי עץ שעליו ארבעה טילי שיוט ממדגם CLEAVER, שהוא טיל ארוך-טווח, מדויק ומיועד להשמיד מטרות ניידות ונייחות

ארה"ב: ניסוי הטלת טיל שיוט ממטוס תובלה צבאי 

A Cargo Launch Expendable Air Vehicle with Extended Range, or CLEAVER, 2-pack pallet deploys from an MC-130J Commando II aircraft. (US Air Force)

מפקדת הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב בשיתוף עם מעבדות הצי האמריקני ביצעו ניסוי ראשון של שיטת לחימה חדשה: הטלת טילי שיוט ממטוס תובלה. התכנית היא שמטוס תובלה צבאי מדגם C-130J  ('שמשון' בחיל האוויר) או C-17 GLOBEMASTER ישאו בתא המטען שלו משטחים שעליהם טילי שיוט. המטוס יתקרב עד כמה שאפשר לזירת הלחימה ויטיל מפתחו האחורי את טילי השיוט, שיהיו אוטונומיים למחצה ויתקפו מטרות קרקע של האויב.

הניסוי הראשון נערך באזור ניסויים במדינת יוטה. מטוס תובלה MC-130J הטיל משטח עשוי עץ שעליו ארבעה טילי שיוט ממדגם CLEAVER, שהוא טיל ארוך-טווח, מדויק ומיועד להשמיד מטרות ניידות ונייחות. אחרי ההטלה מהמטוס הטילים יוצאים לדרכם אוטונומיים למחצה. המטוס ובו טילי השיוט יוכל לפעול בתיאום עם כלי טיס בלתי מאויישים ומטוסי קרב. 

מומחי צבא אמרו ל-FLIGHT GLOBAL כי על פי התכנית של צבא ארה"ב זו תהיה שיטה חדשה לשיגור טילי שיוט אל מטרות צבאיות "כאשר המטוס הנושא את הטילים נמצא במרחק רב מפגיעתן של סוללות נ"מ רוסיות או סיניות".

 

אולי יעניין אותך גם