דרום קוריאה צפויה לרכוש סוללות טילי חוף-ים מארה"ב

שר ההגנה של דרום קוריאה, Chang Che-ping, הודיע השבוע כי דרום קוריאה מעוניינת לרכוש סוללות טילי חוף-ים מדגם Harpoon. שר ההגנה הוסיף כי מדינתו טרם העבירה בקשה רשמית לארצות הברית בנושא, אך לאור הצורך ההולך ומתגבר להגן על המרחב הימי של המדינה מול סין וצפון קוריאה, נדרשת ההצטיידות בסוללות טילי חוף-ים עד 2023. 

שר ההגנה של דרום קוריאה לא פירט מהן כמויות הטילים ורכבי השיגור הצפויים להרכש, אך הדגיש כי הן יופעלו על ידי חיל הים המקומי כחלק ממערך הגנת החוף, ההולך ומשתדרג בימים אלו. הטילים מדגם Harpoon הם טילי ים, בעלי יכולת שיגור מכלי שיט, מצוללות וממטוסים. הטיל נכנס לשירות מבצעי לראשונה בסוף שנות השבעים ומאז עבר מספר שדרוגים, בעיקר להגדלת הטווח, לשיפור ראש הביות הביות שלו והטייס האוטומטי. טווח הטיל כ- 120 ק"מ. 

ארצות הברית ניסתה לשווק את הטיל בגרסתו לשיגור חופי, לרבות למדינות כגון טאיוון, מצרים ורומניה, אך עד היום ללא הצלחה. בעקבות המתיחות בים סין הדרומי והאיום הסיני ההולך ומתרחב מול המדינות השוכנות באזור, החליטה Boeing במהלך 2019 לתת דגש אסטרטגי ולשווק את הטיל למדינות האזור כחלק ממכלול של מערכת הגנת חופים. 

הצורך במערכות הגנת חופים למדינות השוכנות באזור הופך להיות משמעותי מאד, כאשר הצי הסיני בונה יכולות מבצעיות חדשות, מצטייד בטילים מתקדמים ובכלי שיט רבים, כולל צוללות גרעין, כלי שיט לא מאויישים, נושאות מטוסים וספינות מערכה מתקדמות. צורך זה עשוי להוות חלון הזדמנויות לתעשיות הביטחוניות בישראל להציע את מרכולתן.  

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל