מפקד פיקוד העורף קיים סיור ברמת-גן

קרדיט צילום: אילן ספירא

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ערך ביקור עבודה בעיר רמת-גן לבחינת מוכנות העורף לחירום עם ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן. העיר רמת-גן הינה העיר הראשונה שזוכה לביקור עבודה של מפקד פיקוד העורף עם כניסתו לתפקיד. בפגישת העבודה עלתה החשיבות בשימוש נכון בהסברה ויידוע הציבור בחירום ומיצוי הפוטנציאל הטמון בגיוס מתנדבים בחירום כחלק מחיזוק חוסנה של הרשות המקומית בחירום.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "ברכתי את מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, על כניסתו לתפקיד ועל בחירתו בר"ג כעיר הראשונה שבה הוא מבקר במסגרת תפקידו.  ברכנו אותו שלא יזכה לצבור ניסיון מבצעי בתפקידו, הודנו לו ולאנשיו, והענקנו לו מסיכה סמלית. במסגרת הסיור סקרנו את לקחי תקופות החירום בשנה האחרונה    והמלצתי לאלוף לקחת לידיים את מיצוי פוטנציאל המתנדבים הענק, לאחר שבמשבר הקורונה גילינו את כוח ההתגייסות הרב של התושבים והרצון שלהם לתרום במשימות החירום כחלק מחיזוק חוסנה של העיר רמת-גן".".

במהלך הביקור הוצג המבנה הארגוני של העירייה בחירום, שעובד במרכז הפעלה ממוגן וייעודי למקרי חירום. המכלולים במרכז ההפעלה, אשר מנוהלים על ידי מנהלי האגפים, מורכבים מעובדי העירייה בהם לכל עובד יש תפקיד נוסף בחירום, אותו הוא מתרגל במהלך השנה. במבנה החירום ניתן למצוא מכלולים ייעודיים כמו מכלול אוכלוסייה, חינוך, מבצעים תגובה ועוד. 

משבר הקורונה ומבצע 'חגורה שחורה', שהתרחש בסוף 2019 ובו נורו טילים לעבר יישובי עוטף עזה, תרם רבות להכנת עיריית רמת-גן לחירום. עיריית רמת-גן עומלת רבות בשביל להכשיר גם בשגרה את כלל מתקני החירום וביניהן כ-131 מקלטים ציבוריים, 20 צופרים המפוזרים ברחבי העיר, 23 מרכזי קליטה לחירום, 9 מחסנים שנועדו לאספקת ציוד בחירום, 2 מרכזי תמיכה נפשיים שמופעלים על ידי עו"ס ופסיכולוגים מוסמכים, מערכות GIS מתקדמות ו-10 לשכות מידע שנועדו להנגיש את המידע לתושבים באופן פרונטלי לכלל התושבים. 

במהלך פגישת העבודה, הציג ראש העיר כרמל שאמה הכהן את החשיבות הרבה בחירום שיש לרשות בנושא ההסברה והנגשת המידע לציבור ע"י ראש העיר וזרועות העירייה בשטח. בנוסף, הציג רה"ע את הצורך בגורם מתכלל בפיקוד העורף שיתווך בין עבודת החירום שנעשית ברשות המקומית אל מול עבודת החירום שנעשית במשרדי הממשלה.

מפקד פקע"ר, האלוף אורי גורדין: " עיריית רמת גן הינה עירייה חזקה וכך אני יכול להעיד לאחר פגישה זו. ניכר כי העירייה יודעת לנצל את הזדמנות להתכונן לחירום בשגרה וזאת ראינו בהתנהלותה באירוע החירום האחרון שפקד אותנו, התפרצות נגיף הקורונה אשר ממשיך ללוות אותנו בימים אלה.  לתחושת הביטחון של האזרחים חשיבות גדולה והיא מהווה כלי מרכזי בהתנהלות אזרחית נכונה בחירום אשר חשובה מאוד בכל אירוע חירום שיפגוש אותנו. אני מתרשם מאוד חוסן האזרחים ומוכנות לתרחיש חירום יד ביד עם פיקוד העורף״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית