חברת Sonarax מציעה פתרון שמירת מרחק בטלפון הסלולרי מבוסס גלי קול

facebook.com/Sonarax.Technologies.Ltd

הסטארטאפ הישראלי Sonarax, המפתח מערכת תקשורת בין מכשירים באמצעות גלי קול (אולטרסאונד) כבר שש שנים, עשה שינוי בעקבות משבר הקורונה.  הסטארטאפ מציג פתרון חדש שמאפשר להמשיך בשגרה ללא מגע, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות. 

בחברה הבינו כי ניתן להשתמש באותה הטכנולוגיה ולייצר מענה לצרכים החדשים בשוק הגלובלי. הפתרון כולל מדידת מרחק חברתי באמצעות גלי קול בעלי תכונה ייחודית המאפשרת למדוד מרחק וכיוון (אפקט דופלר). בזכות תכונה זו ניתן לבצע מדידה מדויקת לוידוא מרחק פיזי, מה שמסייע לעמוד בתקנות של ארגוני הבריאות העולמיים המחייבות מרחק של שני מטרים בין אנשים, למניעת התפשטות הנגיף. 

עם הורדת האפליקציה, טכנולוגיית האולטרסאונד, הפועלת מעבר לטווח השמיעה האנושי, מבטיחה שמירה על המרחק על ידי התראה כאשר מישהו מתקרב. מודול ״לחיצות ידיים״ מאפשר בנוסף לאתר מסלולים ולשפר חקירות אפידמיולוגיות. "אם אדם נדבק בנגיף הקורונה, הוא ידווח זאת באפליקציה. האפליקציה תיידע ותתריע למי שהיה במגע עם החולה המאומת.״ ציין נמרוד מאי, סמנכ"ל מסחרי ב-Sonarax. 

בחברה מוסיפים כי האפליקציה אנונימית לחלוטין והמידע אינו מגיע לשרתים או לענן אלא נשאר באופן מקומי על הטלפון. לצד כך, המשתמש אינו מתבקש לשמור פרטים אישיים באפליקציה. האפליקציה של סונרקס זמינה בחנות הגוגל של אנדרויד ובקרוב תהיה זמינה גם למשתמשי IOS. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית