סייברסטארטס סגרה גיוס קרן שנייה בהיקף 100 מיליון דולר

סייברסטארטס סגרה גיוס קרן שנייה בהיקף 100 מיליון דולר

גילי רענן וליאור סיימון. צילום: יוסי זליגר

קרן סייברסטארטס, שהוקמה על ידי גילי רענן, מודיעה על סגירת גיוס קרן שנייה בהיקף של 100 מיליון דולר. ליאור סיימון, לשעבר משקיעה בסקויה ו-ארבור, מצטרפת לקרן כשותפה. הקרן החדשה מתווספת לקרן בהיקף של 54 מיליון דולר, שהוקמה ב-2018 על ידי גילי רענן, שותף בקרן ההון סיכון סקויה, במטרה להתמקד במיזמים בתחום הסייבר. 

סייברסטארטס עוסקת באיתור היזמים המוצלחים ביותר בישראל בתחום הסייבר וחיבורם לצרכי השוק תוך עבודה אינטימית וצמודה משלב הקמת החברה זאת, בשיטה ייחודית שפיתחה (Sunrise) תוך ליווי על ידי מיטב מנהלי האבטחה (CISOs) של חברות ענק, שעד היום קיימו מעל 500 פגישות מכוונות עם חברות ה-פורטפוליו של הקרן. עד כה הקרן ביצעה 6 השקעות כאשר שתיים מהחברות, Fireblocks ו- Axis Security כבר גייסו 33 מיליון דולר בסבבי המשך. 3 מתוך 6 ההשקעות הן ביזמים סדרתיים שהינם בעצמם משקיעים בקרן. 

סייברסטארטס מהווה מודל חדשני והיא ממומנת בעיקר על ידי כ- 40 יזמים מצליחים בתחום הסייבר ובהם שלמה קרמר ומריוס נכט, מייסדי צ'קפוינט; מיקי בודאי וראקש לונקר מייסדי טראסטיר ו- טרנזמיט; ניר צוק, מייסד פאלו אלטו נטוורקס; אסף רפפורט, מייסד אדאלום וביונד ולשעבר מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל; רועי זיספאל מרדוור.  גם קרן סקויה,  בה רענן שותף ו-סיימון עבדה בעבר, משקיעה בסייברסטארטס. 

גיוס הקרן המוצלח בולט במיוחד על רקע המשבר הנוכחי. רענן: "האמון שהביעו בנו המשקיעים, שהם טובי מומחי הסייבר בעולם, דווקא בתקופה כלכלית משברית, הוא מחמאה עצומה. הניסיון שלי בסקויה מוכיח שתקופת משבר היא הזמן הטוב ביותר להקמת חברות טכנולוגיה משמעותיות, וזו המטרה שלנו. משבר מגפת הקורונה מוכיח את האיתנות של תעשיית הסייבר. במיוחד בעתות משבר הצורך בפתרונות סייבר חדשניים מקבל משנה תוקף בשל השינויים המהירים של העבודה מרחוק והצורך במעבר לענן ובאוטומציה על מנת להפחית את עלויות התפעול".

במקביל הודיעה הקרן על צירופה של ליאור סיימון, כשותפה בקרן. סיימון הקימה וניהלה את פעילות ההשקעה של Arbor Ventures בישראל, קרן גלובלית המתמחה בהשקעות פינטק ולפני כן שימשה כמשקיעה בסקויה. סיימון מביאה עמה היכרות עמוקה עם השוק הגלובלי וניסיון בהשקעות בחברות טכנולוגיה עמוקות.  בין היתר, ארבור בהובלת סיימון בפעילות הישראלית, חברה ליזמים חברות כגון: פאנדבוקס, פורטר, פלאנק ו- סקייליין. 

רענן: "אני מאושר מההצטרפות של ליאור לקרן. ליאור היא אחת המשקיעות הצעירות הבולטות בישראל, והיא תוביל את הקרן קדימה".

סיימון: "אני שמחה לחבור שוב לגילי לאחר היכרות של שנים והעבודה המשותפת שלנו בסקויה. אני נרגשת לקראת האתגר לבניית חברות משמעותיות עם צוותי היזמים המדהימים ביותר שיש בישראל שישאירו חותם בעולם".

אסף רפפורט, ממייסדי אדאלום וביונד, ולשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: "סייברסטארטס היא נבחרת החלומות של הסייבר הישראלי. זו הקרן היחידה בעולם שהוקמה בידי יזמים ובשביל יזמים. המעורבות של המשקיעים בקרן היא הרבה מעבר לכסף שהושקע. העזרה שהם מושיטים לי וליזמים אחרים של סייברסטארטס היא נכס אסטרטגי משמעותי ביותר. את גילי והיכולות המופלאות שלו, אין צורך להציג ומבחינתי העבודה שלנו יחד היא חווית שותפות נהדרת ברמה המקצועית והאישית". 

אולי יעניין אותך גם