סיכול ניסיון הברחת נשק מירדן

סיכול ניסיון הברחת נשק מירדן

צילום: משטרת ישראל

שוטרי משטרת ישראל בפעילות משותפת עם צה"ל בגבול ירדן סמוך לגשר נהריים, סיכלו ניסיון הברחת נשק, במהלך הפעילות בוצע נוהל מעצר ואחד המבריחים נורה על ידי השוטרים ונעצר. בפעילות נתפסו אקדחים ונשקים בשווי של כחצי מיליון ש"ח ואמצעי לחימה נוספים.

יחידת הגבולות של ימ"ר צפון מקיימת מארבים שגרתיים בגבול ישראל לירדן במטרה למנוע הברחות של אמצעי לחימה וסמים מסוכנים. היום לפנות בוקר במהלך פעילות משותפת יחד עם צה"ל בסמוך לקיבוץ גשר, הכח זיהה שתי דמויות שמגיעות  משטח ירדן לכיוון גדר הגבול עם ישראל.

השוטרים הבחינו כי אחת הדמויות גוררת אחריה שק יוטה גדול וצעקו לעבר החשודים לעצור ולאחר שלא נענו בוצע ירי - אחד החשודים נפצע באורח קל בפלג גופו התחתון, הוא נעצר ופונה לבית החולים פוריה, והאחר נמלט חזרה לירדן. בשק שנתפס בסמוך לחשוד שנעצר נתפסו 9 אקדחים ו- 6 רובים בשווי כולל של כחצי מיליון ש"ח ואמצעי לחימה נוספים.

שוטרי היחידה פועלים בכל גבולות המחוז הצפוני, בכל ימות השנה ובכל מזג האוויר בכדי למנוע ולסכל הברחות אמצעי לחימה וסמים מסוכנים לתוך גבולות ארץ ישראל. השוטרים תופסים בכל שנה נשק וסמים בשווי של עשרות מיליוני שקלים תוך שהם לוכדים עבריינים חמושים ומצויידים היטב להימלטות מהירה.

פעילות השוטרים בקו הגבול מונעת מכמויות גדולות של כלי נשק וסמים מסוכנים להגיע לתוך הישובים בשטח המדינה ולשמש בידי גורמים עבריינים ופח"עים למטרות טרור, אלימות וסחר. רק לפני כחודשיים רשמו שוטרי היחידה המיוחדת את תפיסת הסמים הגדולה ביותר במהלך השנים האחרונות, עת תפסו כ- 32  ק"ג של סם מסוכן מסוג קוקאין טהור בשווי של כ-9 מיליון ש"ח שהיו מוסויים כפחמים.