הפנטגון רוצה קונסטלציית לוויני ריגול קטנים

זרוע המו"פ של הפנטגון, DARPA, מתכננת להציב בחלל רשת של לוויינים אוטונומיים קטנים וזולים, שיחליפו את לווייני הריגול הגדולים והיקרים המסייעים לצבא ארה"ב בריגול, איסוף מודיעין והעברת נתונים. 

POPULAR MECHANICS כותב כי ראשית התכנית כבר בשנה הבאה. תכנית BLACKJACK מדברת את נחילים של מיני-לוויינים בחלל, ותכנית זו משולבת עם תכנית מקבילה PIT BOSS שתהיה מערכת ניהול משימה בחלל שתנהל את עבודת רשתות המיני-לוויינים  ותשדר נתונים ומידע מודיעיני ליחידות צבא על הרקע ובאוויר.

רשת זו של לוויינים קטנים אמורה לכסות מהחלל אזור שלם על פני כדור הארץ, והיא תהיה בעלת יכולת של תקשורת עם גורמים בכדור הארץ וגם תקשורת בין-לוויינית. ההשראה לתכנית זו של הפנטגון באה מהמגזר האזרחי: פרוייקט STAR LINK של חברת SPACE-X שעיקרה קבוצות גדולות של לווייני תקשורת קטנים שיספקו גישה לאינטרנט ושידורים שונים לכל נקודה על פני כדור הארץ.

תכנית BLACKJACK מיועדת בעיקר להפעלה בעתות חירום או מלחמה. הפנטגון יוכל אז לשגר מספר רב של מיני-לוויינים למשימות ריגול ואיסוף מודיעין, מידע ונתונים והמידע כולו יועמד לרשות צרכי המודיעין על הקרקע. בארה"ב לוקחים בחשבון אפשרות שבעת משבר קשה עלולות רוסיה או סין לנסות להשמיד לוויינים צבאיים אמריקניים גדולים בחלל, ויהיה להם הרבה יותר קשה לפגוע בעשרות או מאות מיני-לוויינים שינועו בחלל. 

DARPA מתכננת לשגר את ראשוני לווייני תכנית BLACKJACK  כבר בשנה הבאה. הלוויין הראשון MANDRAKE 1 יביא לחלל צ'יפים של מחשבים לעיבוד חומר ונתונים. ואילו הלוויין השני מנדריק 2 יהיה מורכב משני מיני-לוויינים שינועו בחלל ויחליפו ביניהם נתונים בערוצים ובתדרים שונים.

אולי יעניין אותך גם