מנפלאות הקורונה: העברת בעלות על רכב אונליין

עלה לאוויר שירות חדש המאפשר העברת בעלות על רכב אונליין בצורה פשוטה מהירה ויעילה. שירות זה, של משרד התחבורה ורשות התקשוב הממשלתי, עלה באזור האישי הממשלתי mygov ומאפשר העברת בעלות רכב מהמוכר לקונה בלי לצאת מהבית ובלי להגיע לדואר
 
מנפלאות הקורונה: העברת בעלות על רכב אונליין

דוברת רשות התקשוב הממשלתי

מהיום (ד) ניתן לבצע העברת בעלות על כלי רכב באזור האישי הממשלתי mygov. מדובר במהלך המשנה את כל התפיסה של השירותים הדיגיטליים הממשלתיים לאזרחים. לראשונה ניתן לבצע פעולות המערבות שני אזרחים  באזור האישי, שירות ראשון מסוג זה פותח חלון חדש לשירותים דיגיטליים ממשלתיים חדשניים ומתקדמים. 
 
השירות מאפשר לכל בעל רכב להירשם לאזור האישי הממשלתי ובתהליך פשוט ומהיר להעביר בעלות על רכב לכל אזרח אחר. התהליך מבקש אישור מהמוכר ומהקונה, מעביר את המוכר לביצוע תשלום האגרה אונליין ומבצע את ההעברה בפועל. בכל שלב יכול כל אחד מהצדדים לפרוש מן העסקה במידה והפרטים אינם תואמים את העסקה המדוברת. התהליך מתבצע בצורה מאובטחת, קלה ופשוטה וזמין לכל אזרח הרשום לאזור האישי ב mygov.
 
שירות זה מצטרף למידע אישי ושירותים נוספים של משרד התחבורה באזור האישי: רשימת הרכבים בבעלותך, חידוש רישיון רכב, קובץ פרטי רכב, עדכון רכבים בתג נכה, בהמשך מתוכננים שירותים נוספים כגון מבחני תיאוריה מקוונים ועוד. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "במקום ללכת לדואר כדי להעביר את הבעלות על הרכב, המוכר והקונה יכולים לבצע את ההעברה באופן מקוון, בכל שעה ובכל מקום. בתום פעולה קצרה בעל הרכב החדש מקבל את רישיון הרכב המעודכן אל כתובת המייל, והכל בהליך פשוט, אמין וזמין."
 
ראש רשות התקשוב הממשלתי, שחר ברכה, ציין כי "מדובר בעוד שלב משמעותי במהפכה הדיגיטלית בשירותים הממשלתיים.  רשות התקשוב הממשלתי בשיתוף פעולה הדוק ופורה עם משרד התחבורה עשו בשירות זה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות הדיגיטלי הניתן לאזרחים. זהו שירות נוסף המצטרף לשירותים רבים אחרים באזור האישי הממשלתי, שנוצרו מתוך צרכי האזרחים ומאפשרים לבצע פעולות רבות מול הממשלה בצורה מקוונת מבלי לצאת מהבית. רשות התקשוב הממשלתי ממשיכה לקדם תפיסת שירות חדשנית לטובת השירות לציבור תוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה השונים."
 
לדברי צור אהרון מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד התחבורה "המהלך מצטרף לשורה של פעולות חדשניות שבוצעו ומבוצעות לטובת שיפור השירות לאזרח ומהווה קפיצת מדרגה בהקניית יכולת לביצוע פעולות באופן עצמי על ידי האזרח באמצעים מקוונים. שירות זה הוא פורץ דרך וחדשני מכיוון שהוא מאפשר ביצוע פעולה מקוונת בין שני אנשים. בהפעלת שירות זה מוביל משרד התחבורה את המסע הדיגיטלי לשיפור השירות לאזרח."

אולי יעניין אותך גם