המרוץ לנשיאות ארה"ב: ג'ו ביידן מזהיר מפני שחיתות בכספים המיועדים לטיפול במשבר הקורונה

"כל דולר שהולך למי שאינו זכאי לו, כל דולר שיילקח בשחיתות, אנו נגלה ונחשוף אותו ונעניש את העבריינים", אמר ג'ו ביידן, המועמד המוביל של הדמוקרטים בבחירות לנשיאות ארה"ב

חשד לשחיתות קורונה: ג'ו ביידן, המועמד המוביל של הדמוקרטים בבחירות לנשיאות ארה"ב, הודיע כי אם ייבחר ייזום חקירות נגד חברות גדולות ומנהיגים פוליטיים שקיבלו שלא כדין כספי סיוע ועידוד ממשלתיים עקב הקורונה, למרות שלא היו זכאים לכך. מדובר במענקי סיוע של ממשלת ארה"ב בסכום של יותר מטריליון דולר. 

בסרטון וידיאו תקף ביידן את הדרך שבה מטפל הממשל של הנשיא טראמפ בכספי הסיוע, אחרי שפורסם כי כמה חברות ציבוריות  גדולות, שברשותן כמויות גדולות של מזומנים, הגישו בקשות וקיבלו מענקי סיוע קורונה שהיו מיועדים לעזור לבעלי עסקים קטנים לשרוד בימי סגר המגיפה.

"אני מפנה אזהרה לכל מי שנטל בשחיתות מענקים, ואם אבחר אמנה מפקח מיוחד שיבדוק ויחקור כל הלוואה או מענק שניתנו לחברה גדולה או למנהיג פוליטי. המפקח המיוחד יוכל להעביר חומר בפלילי למשרד המשפטים, אמר ביידן. סוכנות רויטר מוסרת כי מאז חודש מארס אישר הקונגרס בחקיקה קרוב לשלושה טריליון דולר לבודדים ולחברות, נוכח שיעור האבטלה הגדול של 14.7 אחוזים בחודש אפריל. 

"כל דולר שהולך למי שאינו זכאי לו, כל דולר שיילקח בשחיתות, אנו נגלה ונחשוף אותו ונעניש את העבריינים", אמר ג'ו ביידן, "זה חייב היה להתחיל מחר בבוקר, אבל אם לא מחר, אז נתחיל ב-20 בינואר 2020", אמר בהזכירו את יום השבעתו של הנשיא הבא של ארה"ב. 

 

אולי יעניין אותך גם