סיפוח יו"ש: צרפת דוחפת לסנקציות כלכליות על ישראל

סוכנות רויטרס מדווחת מפי דיפלומטים בכירים בבריסל כי צרפת, בלגיה, לוקסמבורג ואירלנד מעוניינות לדון בצעדי ענישה כלכליים אם ישראל תפעל לסיפוח יו"ש

סיפוח יו"ש: צרפת דוחפת לסנקציות כלכליות על ישראל

Photo by Fred Tanneau/ Pool /ABACAPRESS.COM

צרפת לוחצת על חברות האיחוד האירופי לדון באיום על ישראל בנקיטת "מענה נוקשה" אם תבוצע כוונת ישראל לספח שטחים בגדה המערבית. סוכנות רויטרס מדווחת מפי דיפלומטים בכירים בבריסל כי גם בלגיה, לוקסמבורג ואירלנד מעוניינות לדון בצעדי ענישה כלכליים, ולדון בכך בכינוס הקרוב של מועצת השרים של האיחוד ביום שישי.

על צעדים מסוג זה ניתן להחליט רק באחדות דעים של כל החברות. ההליך הוא שממשלות האיחוד פונות למועצת השוק ולחטיבת מדיניות החוץ של האיחוד. כל 27 המדינות החברות חייבות להסכים ולהחליט פה אחד על תגובה, ומניחים בברי סל שמדינות שהן בעלות ברית מובהקות של ישראל, כמו הונגריה וצ'כיה, ינסו לבלום החלטות כאלו.

דובר האיחוד האירופי סירב להגיב על הידיעות, אך הוסיף: "סיפוח הוא מנוגד לחוק הבינלאומי, ואם יבוצע סיפוח האיחוד יפעל בהתאם". הממונה על  מדיניות חוץ באיחוד ז'וזף בורל אמר בפברואר כי "תכנית הנשיא טראמפ (הכוללת הכרה בסיפוח) חורגת מאמות המידה המקובלות, וצעדים לסיפוח שטחים פלשתיניים, אם יוצאו לפועל, לא יוכלו לעבור ללא תגובה". זו דעתן של מדינות חברות כמו צרפת, בלגיה, לוכסמבורג ואירלנד. 

 

אולי יעניין אותך גם