מלחמות השבבים: טראמפ רוצה מפעלי מעבדים בארה"ב

היריבות בין סין לארה"ב שהתחילה כשנתיים לפני הקורונה עם מלחמת סחר, הגיעה לשיא במשבר הקורונה. כעת, טראמפ רוצה להחזיר את ייצור המעבדים לארה"ב מתוך חשש לריגול סיני

REUTERS/Kevin Lamarque/File Photo

ממשל טראמפ מנהל שיחות עם חברות מוליכים למחצה על בניית מפעלי שבבים בארצות הברית, כך אמרו ביום ראשון  האחרון נציגים משני יצרני השבבים. חברת אינטל מנהלת דיונים עם משרד ההגנה של ארצות הברית על שיפור המקורות המקומיים למיקרואלקטרוניקה וטכנולוגיה קשורה, אמר דובר אינטל, וויליאם מוס, בהודעה בדוא"ל.

"אינטל ממוקמת היטב לעבוד עם ממשלת ארה"ב כדי להפעיל בית יציקה מסחרי בבעלות אמריקאית ולספק מגוון רחב של מיקרו-אלקטרוניקה מאובטחת", נמסר בהודעה. TSMC מטייוואן, לעומת זאת, ניהלה שיחות עם מחלקת המסחר האמריקאית בנוגע לבניית מפעל בארה"ב, אך מסרה כי טרם קיבלה החלטה סופית. דוברת TSMC, נינה קאו, אמרה: "אנו מעריכים באופן פעיל את כל המיקומים המתאימים, כולל בארה"ב, אך עדיין אין תוכנית קונקרטית."

מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, כתב מכתב למחלקת ההגנה בסוף מארס ובו הביע את נכונותה של החברה לבנות בית יציקה - מונח המשמש בתעשייה להתייחסות למפעל שבבים - בשותפות עם הפנטגון. "זה חשוב מתמיד, בהתחשב בחוסר הוודאות שיצרה הסביבה הגיאו-פוליטית הנוכחית", כתב סוואן במכתב מיום 30 במרץ ונראה על ידי רויטרס ביום ראשון האחרון.

המהלך נובע מהגברת המתיחות הדיפלומטית בין ארה"ב לסין במהלך התפרצות נגיף הנגיף, כששני הצדדים רבים ביניהם בשאלה מי אשם בהפצת המחלה לאחר שכבר היו מעורבים במתיחות במשך כמעט שנתיים קודם לכן בגלל נושאי מיסוי מסחר. "אנו חושבים כי כרגע טובת ארצות הברית ושל אינטל לחקור כיצד אינטל תוכל להפעיל בית יציקה מסחרי בארה"ב בכדי לספק מגוון רחב של מיקרו-אלקטרוניקה," הוסיף מנכ"ל אינטל במכתב.

דיווחים אודות הקשרים של ממשל טראמפ עם יצרני השבבים דווחו מוקדם יותר על ידי וול סטריט ג'ורנל, כשהדיווח הוסיף כי TSMC דיברה גם עם אפל, אחת מלקוחותיה הגדולים, על הקמת מפעל שבבים בארצות הברית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית