בכיכר האדומה במוסקבה: יום הנצחון על הנאצים

רוסיה ציינה בשבת 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית (9 במאי) ללא מצעד צבאי בגלל הקורונה וללא שורת אירועים שתוכננו להעצים את דמותו ותדמיתו של ולדימיר פוטין. נוכח עליה במספר נפגעי הקורונה, ביטל פוטין את המצעד הצבאי המסורתי בכיכר האדומה לרגל יום הניצחון, ובמקום זה הופיע בכיכר האדומה בפנים זעופות, עוטה מעיל גשם שחור, והניח זר על אש התמיד מול חומות הקרמלין. הוא קרא  לאחדות האומה והבטיח שהמצעד הצבאי יתקיים במועד מאוחר יותר.

אחרי נאומו צעדה לפני בימת הכבוד יחידת צבא ומעל טסו 75 מטוסים, ביניהם מטוס החמקן  סוחוי SU-57  וכן מסוקי תובלה ומסוקי נקרב. סוכנות רויטרס מציינת כי בשנים עברו היה המצעד הצבאי, שבו השתתפו רבבות חיילים, סמל לעוצמת השלטון. אך סקר שביעות רצון שנערך באחרונה, נתן לפוטין אחוז שביעות רצון הנמוך ביותר משה עשרים שנה, 59 אחוזים, וכלכלת המדינה במצב רעוע למדי. 

מאז סוף מארס הוכרז במוסקבה ובערים אחרות סגר קורונה כדי לבלום את התפשטות המגפה. מספר החולים הרשמי שנמסר הוא 198,676. לרגל יום הניצחון  שלח פוטין אגרות ברכה לבריטניה, לארה"ב ולצרפת, שותפות הניצחון על הנאצים בו הדגיש את הצורך בשת"פ בינלאומי. איגרת אחרת שלח לפוליטיקאים  פרו-סובייטיים, פרו-קומוניסטים,  אותם הזהיר מפני ניסיון "לשכתב מחדש את תולדות מלחמת העולם השניה". 

אולי יעניין אותך גם