חוקר קורונה ממוצא סיני נמצא ירוי בארצות הברית

Bing Liu .University of Pittsburgh

חוקר סיני, Bing Liu בן 37, אשר עסק במחקר הקשור לנגיף הקורונה, נמצא ירוי לפני מספר ימים. החוקר הסיני הכריז לאחרונה, כי הוא נמצא על סף פריצת דרך ממשית בהבנת ומידול דפוסי נגיף קורונה ודפוסי התפשטותו, במסגרת מחקר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Pittsburgh . 

Bing, חוקר בתחום מדעי המחשב, היה בעל תואר שלישי מאוניברסיטת סינגפור, ופוסט-דוקטורט מאוניברסיטת Carnegie Mellon. Bing התקבל כחוקר באוניברסיטת Pittsburgh לפני כשלוש שנים ופרסם במהלך הקריירה שלו למעלה מ- 30 מאמרים אקדמיים וספרים בתחום המחקר שלו, אשר עסק בפענוח ומידול מתמטי של מערכות ותהליכים ביולוגיים.

Bing נחשב לאחד המומחים הגדולים בתחומו, ומאמריו צוטטו במעלה מ- 62,000 מאמרים מדעיים. הוא היה חבר בכיר באגודות מקצועיות, דוגמת ה- IEEE (איגוד מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה הבינלאומי). החוקר הסיני נמצא ירוי בראשו ובצווארו בביתו ועל גופו התגלו סימני חבלות. מביתו, כך על פי דיווחי המשטרה, לא נגנב דבר. אשתו של Bing לא שהתה בביתם במהלך הרצח. לזוג לא היו ילדים. 

כשעה לאחר מציאת גופתו של Bing, נמצאה כמאה מטרים משם, גופתו של סיני אחר, Hao Gu בן ה- 46.  Hao נמצא ברכבו הפרטי, כשהוא ירוי בראשו. חוקרי המשטרה החוקרים את הפרשה, הצהירו כי בין שני אנשים היו קשרים, שטרם הובהר טיבם, אך ייתכן שהיחסים ביניהם קשורים לנושא הקורונה. 

מסתמן גם שהשניים הכירו זה את זה מאוניברסיטת Carnegie Mellon, שם סיים Hao את לימודי התואר השני שלו במדעי המחשב ב- 2017. שני הסינים היו באוניברסיטה זו באותם שנים, ושניהם חברים באגודת IEEE המקומית. בשלב זה של החקירה נראה, כך על פי מקורות המשטרה, כי Bing , החוקר הסיני, נרצח על ידי Hao, וזה האחרון התאבד, ככל הנראה, לאחר מכן ברכבו, תוך כדי שהוא משוחח עם אשתו. 

חוקרי המשטרה אף הצהירו כי בשלב זה לא נמצא קשר בין מותו של Bing לבין מחקרו ומוצאו הסיני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית