משרד הביטחון רכש מרפאל חימוש משוטט

הFIREFLY מיועד ליחידות חי"ר וכוחות מיוחדים. הכטמ"מ פותח במשותף ברפאל ובמשרד הביטחון, הוא מצוייד ברוטור רב-להבי המאפשר לו לרחף מעל בניינים ולתקוף מטרות אויב מסתתר מעבר לקו ראייה

משרד הביטחון רכש מרפאל חימוש משוטט

צילום: רפאל

משרד הביטחון רכש מרפאל את החימוש המשוטט FIREFLY המיועד ליחידות חי"ר וכוחות מיוחדים. הכטמ"מ פותח במשותף ברפאל ובמשרד הביטחון, הוא מצוייד ברוטור רב-להבי המאפשר לו לרחף מעל בניינים ולתקוף מטרות אויב מסתתר מעבר לקו ראייה או לאויב התופס מחסה בסביבה עירונית. 

החימוש המשוטט מיועד לפלוגה, מחלקה או אף יחידה קטנה יותר הנזקקים בשדה הקרב  המודרני לכטמ"מ תוקף מוקשח וקל משקל ממשפחת MINI UAV, כטמ"מים זעירי משקל. לכלים אלו יש היום ביקוש רב להפעלה משותפת על ידי כוחות חי"ר וחימושים משוטטים בעלי יכולות תצפית, איסוף ותקיפה. 

גל פפייר, איש מנהל הנשק הטקטי המדוייק ברפאל, אמר ל-GLOBAL DEFENSE NEWS כי החימוש 'פיירפליי' מצוייד בראש קרבי, ערוץ תקשורת נתונים וציוד אלקטרו-אופטי זהה לטילים מדגם 'ספייק' הגדולים יותר.  "פיירפליי הוא כלי חדשני", אמר, " וטיל זה יהיה חברו הטוב ביותר של לוחם החי"ר. הוא בעל יכולת לתצפת, לסייר ולתקוף. הרש"ק שלו קטן, רק 400 גרם משקלו, אך הוא קטלני בשימוש חי"ר וכוחות מיוחדים".  טווח הטיל עם קו ראייה הוא 1.5 ק"מ וללא קו ראייה 500 מטרים, המפעיל יוכל להחזירו בלחיצת כפתור, הסוללה והרש"ק ניתנים להחלפה.

רפאל סבורה שהכלי מיועד לשיגור מכלי רכב ורק"ם, והחימוש המשוטט ישנה בעתיד או אופיין של יחידות החי"ר, כאשר הלוחמים ייהפכו למפעילי כלי טיס בלתי מאויישים תוקפים.

אולי יעניין אותך גם