"כיפת מגן בסייבר" למגזר הבריאות

"המטרה היא להעלות את רמת החוסן של מגזר הבריאות. המערכת תנתן בחינם לכלל ארגוני הבריאות בארץ", אומר ראובן אליהו, ממונה הגנת המרחב הקיברנטי במערכת הבריאות, משרד הבריאות בכנס סייברטק לייב בחסות פורטינט

"כיפת מגן בסייבר" למגזר הבריאות

"המשבר הנוכחי אינו מוכר מהעבר ואיננו יודעים איך הוא יסתיים. עם זאת, אנחנו יודעים שני דברים. כסף לא יכול לפתור את הבעיה אלא רק תרופה או חיסון. דבר שני שמדובר בבעיה עולמית. במשבר הנוכחי רואים שמחירי הנפט צונחים, שירותים ניתנים מרחוק ותופעות שלא הכרנו כאמור", מסביר ראובן אליהו, ממונה הגנת המרחב הקיברנטי במערכת הבריאות, משרד הבריאות.

למרות המשבר, מסביר אליהו כי יש הזדמנויות שאפשר לנצל. ביניהן, השימוש בוידאו באפליקציות כמו זום והתאמת עבודת אנשי רפואה לשירותים מרוחקים. "ארגונים ולקוחות מאמצים כעת טכנולוגיות חדשות וזו הזדמנות לעבור הליך דיגיטציה", אומר אליהו. "בחודשיים האחרונים ניתנו הרשאות לעבודה מרחוק בתחום הרפואה ובריאות הנפש. אנו רואים גם רואים את הקופות משתמשות בענן ומפעילות אפליקציות בקנה מידה רחב. המשבר צפוי להנביט פתרונות חדשים בעולם הרפואה מרחוק."

אליהו חושף כי במשרד הבריאות מקימים בימים אלו "כיפת מגן למגזר הבריאות" בשיתוף חברת פייר-איי לכלל ארגוני הרפואה בישראל. בשלב ראשון המערכת תספק תמיכה להתחברות מרחוק כולל תווך סלולרי, העברת קבצים ועוד. את המערכת מקימים בירושלים והיא צפויה לספק הגנה בזמן אמת ממתקפות ממוקדות, סקירת הדוא"ל והתמודדות עם בוטים. "המטרה היא להעלות את רמת החוסן של מגזר הבריאות. המערכת תנתן בחינם לכלל ארגוני הבריאות בארץ", אומר אליהו.

"ביחד עם חברת פייר-איי ראינו שיש עליה במתקפות על ארגוני בריאות בתקופה האחרונה. שרשרת האספקה גדלה, העובדים בבית, יותר שחקנים בחסות מדינות עוסקים בריגול בריאותי מחפשים תרופות לקורונה. ישנה גם עליה חדה במתקפות כופר להשגת מידע. במהלך חודש מרץ מתקפות הפישינג המריאו. מדינות כמו סין, רוסיה וצפ"ק עוסקות במתקפות על תחום הרפואה במטרה למצוא מידע אודות הקורונה."

אליהו מדגיש גם את התפקיד של SOC הבריאות בירושלים. "מחצית ממערכת הבריאות בישראל מחוברת לSOC. יש לו יכולות ניטור, אנליזה ועוד. בסיום המשבר נחבר את שאר הארגונים ליצירת תמונת מצב מגזרית. אנו רואים כי שירותי הביטחון נעזרים בSOC הזה בכל חשד לאירוע", מסכם אליהו.

אולי יעניין אותך גם