ראש המל"ל: אין חלופה זמינה לשב"כ במעקב אחרי חולי קורונה

למרות שלל הצעות מחברות אזרחיות לפלטפורמות מעקב אחרי חולי קורונה, אומר מאיר בן שבת - ראש המל"ל  לכנסת, כי במציאות אין פתרונות חלופיים זמינים. "אם יהיה כלי שייתן מענה בהחלט נאמץ אותו", אומר בן שבת

 ראש המל"ל: אין חלופה זמינה לשב"כ במעקב אחרי חולי קורונה

קרדיט: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ועדת המשנה למודיעין אישרה לממשלה ארכה של 3 שבועות בלבד לשימוש בכלי של השב"כ למאבק בקורונה – על מנת לאפשר קידום הליך חקיקה לשימוש באמצעים. הממשלה ביקשה מהוועדה ארכה של 6 שבועות, לצורך קידום חקיקה ראשית שתאפשר את השימוש בכלי של השב"כ למאבק בקורונה, אולם לאחר דיון מפורט אישרה הוועדה את הצעתו של היו"ר, ח"כ רא"ל (במיל') גבי אשכנזי, הארכה של שלושה שבועות בלבד.

בתחילת הדיון הסביר ראש המל"ל לחברי הכנסת כי "למרות שהנתונים טובים ומעלים שאלה, דווקא בעת כזו משום שפוטנציאל ההדבקה גדל אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית, מהירה שתקטע את שרשרת ההדבקה ולאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה. אין לנו חלופות זמינות מתאימות בשלב זה לצורך הזה. אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה, אם יהיה כלי שייתן מענה בהחלט נאמץ אותו".

היו"ר אשכנזי: "נכון להגן על הציבור מפני הדבקות, דווקא עכשיו כשפתחנו את המשק. עניין החלופות הוצג בפנינו ועולה מכך שבעת הזאת אין חלופה אחרת שנותנת מענה. אני ממליץ לאפשר לממשלה להתקדם בתהליך החקיקה ויחד עם זאת להגביל את ההארכה של השימוש בכלי לשלושה שבועות (עד ה-26 במאי 2020), תוך המגבלות והריסונים שאישרה הוועדה בעבר, במקום 6 השבועות שביקשה הממשלה - זה האיזון הנכון שיאפשר להותיר שימוש בכלי לניטור בסוגיית שרשראות ההדבקה. מדובר בצעד מידתי, שיאפשר ניטור חולים או שוהים בסביבתם וגם לבחון את המשמעות וההשפעות של פתיחת המשק".

בעד הצעתו של היו"ר אשכנזי הצביעו גם ח"כ גדעון סער, ח"כ יואב קיש, ח"כ איילת שקד, ח"כ יואב בן צור וח"כ עמיר פרץ. לעומתם, חברי הכנסת יאיר לפיד, רא"ל (מיל') משה יעלון ואלי אבידר התנגדו – והצעתו של היו"ר אשכנזי אושרה.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל