הצוללות החדשות של סין: איום ישיר על ארצות הברית, אירופה והודו

הצי הסיני הכריז במהלך השבוע האחרון, במסגרת חגיגות 70 השנים להקמתו של הצי, על הכנסתן של שתי צוללות גרעיניות חדשות. צוללות אלו נושאות 16 טילים בליסטיים מדגם JL-2 נושאי ראש קרב גרעיני לטווח של כ- 7000 ק"מ

מתוך חשבון טוויטר: https://twitter.com/duandang/status/1184386738749227009?s=20

הצי הסיני הכריז במהלך השבוע האחרון, במסגרת חגיגות 70 השנים להקמתו של הצי, על הכנסתן של שתי צוללות גרעיניות חדשות לשירות מבצעי. שתי הצוללות החדשות נושאות טילים עם ראשי קרב גרעיניים ומבוססות על דגם ישן יותר של צוללות (Type-94), שיוצר בעבר בסין. הצי הסיני מתכנן בנייתן של עוד ארבע צוללות מדגם זה. 

צוללות אלו נושאות 16 טילים בליסטיים מדגם JL-2 נושאי ראש קרב גרעיני לטווח של כ- 7000 ק"מ. במקביל לבנייתן של ששת הצוללות בצי הסיני מתנהל בצי פיתוח של צוללת גרעינית חדשה, ה- Type 096. צוללות אלו, אשר בנייתן צפויה להתחיל עוד השנה, מתוכננות לשאת 16 טילים בליסטיים מדגם JL-3 בעלי טווח של כ- 10,000 ק"מ. הצי הסיני בחן לאחרונה בסדרת ניסויים מוצלחת את הטילים החדשים מדגם JL-3. טווח זה מהווה איום ישיר על ארצות הברית, אירופה והודו. 

לצי הסיני, תפקיד אסטרטגי משמעותי בתפיסה הסינית הן במערכה "השקטה" המתנהלת בים סין הדרומי (בדגש מול כוחות הצי האמריקאי הפועלים באזור) והן במיזם דרך "המשי החדשה" (BRI – Bely and Road Initiative), ליצירת שורה של נכסים ימיים ויבשתיים מסין ועד אירופה, דרך מדינות אסיה ואפריקה, המאפשרים לסין שליטה על נמלי ים ודרכי סחר ימיים. 

כתוצאה מכך, נמצא הצי הסיני בתנופת בניין כוח והתחדשות, ומושקעים בו תקציבים רבים. במהלך השנה האחרונה קיבל הצי לידיו נושאת מטוסים חדשה, ה- Shandong, עם מטוסי Shenyang J-15 (מבוסס על מטוס הקרב Su-33 הרוסי), משחתות ופריגטות חדשות, מטוסים ללוחמת צוללות ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית