ראשי אגפים חדשים במשטרה

מימין לשמאל:  ניצב אלון אריה וניצב יגאל בן שלום

מגיפת הקורונה אמנם מתחה את יכולות המשטרה לקצה, אך לא הצליחה לשבש את שגרת החיים בארגון. למרות, ועל רקע המשימות השוטפות, התחלפו במשטרה שני ראשי אגפים.

אגף חקירות ומודיעין

בטקס מיוחד ומצומצם המותאם למגבלות השעה שהתקיים הבוקר במטה הארצי בירושלים, נכנס לתפקיד ר׳ אגף חקירות ומודיעין של משטרת ישראל ניצב יגאל בן שלום, והחליף בתפקיד את ניצב גדי סיסו. בתפקידו האחרון פיקד ניצב בן שלום על יחידת להב 433. הטקס התקיים במתכונת שונה ובפורום מצומצם במעמד מ"מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, והועבר בוידיאו למפקדים ולמשפחות הקצינים. במהלך הטקס ברך מ"מ המפכ"ל את ניצב בן שלום ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש והודה לניצב סיסו על תרומתו הרבה למשטרת ישראל במהלך 37 שנות שרותו.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר: ״אנחנו מקיימים טקס החלפת פיקוד מרגש זה באופן שונה וייחודי מול מסכים, בשל התקופה המאתגרת בה אנו נמצאים. במעמד זה אנו גם נפרדים מראש אח"מ היוצא ניצב גדי סיסו, שהוביל את האגף בשנים האחרונות להישגים בתקופה מורכבת ובאופן ראוי להערכה. גם בתקופה האחרונה, היינו עדים לעוצמתו של האגף נוכח המאבק בנגיף הקורונה, כשהוכחתם שאתם מסוגלים לשנות את שגרת עבודתכם במהירות וביעילות״.

לראש אח"מ היוצא, ניצב גדי סיסו אמר מ"מ המפכ"ל: ״החותם המשמעותי שהותרת באח"מ הוא של מנהיג המשמש דוגמא לפקודיו. מפקד ומקצוען אמיתי בעל יושרה וצניעות. אני מבקש להודות לך בשם כל מפקדי ושוטרי משטרת ישראל על עשייתך רבת השנים במגוון תפקידים, על הובלת אגף החקירות והמודיעין בשנים האחרונות בעוצמה שקטה ובקור רוח ועל תרומה משמעותית ביותר למשטרת ישראל״.

לראש אח"מ הנכנס, ניצב יגאל בן שלום אמר מ"מ המפכ"ל: ״אתה נכנס לתפקיד מרכזי בארגון כקצין עתיר נסיון והישגים, גם את התפקיד המאתגר אליו אתה נכנס היום תבצע בכשרון רב ותשכיל להוביל את האגף להמשך עשייה והישגים. אני מאחל לך הצלחה רבה ומשוכנע שבזכות מסירותם ומקצועיותם של מפקדי ושוטרי האגף, תוביל אותו באופן נחוש וחסר פשרות במאבק בפשיעה, אשר שֹם במרכז הקשב את תחושת הביטחון של האזרח״.

ראש אחמ היוצא ניצב סיסו: ״בתום עשרות שנות שירות מבצעי בהן פעלתי במסירות למען המדינה ואזרחיה, אני מסיים היום את תפקידי כראש האגף לחקירות ולמודיעין ובתוך כך גם את שירותי הפעיל במשטרת ישראל ובחיי הציבוריים."

ראש אח"מ הנכנס ניצב יגאל בן שלום: "אני נכנס ביראת כבוד וחרדת קודש של שליחות גדולה לטובת אזרחי מדינת ישראל וביטחונם, ותוך הבנה והכרה בגודל המעמד ואתגרי המשימה. תפקיד זה מהווה עבורי אתגר גדול ושיא של עשייה רבת שנים."
 

אגף התנועה

הבוקר נכנס לתפקידו כראש אגף התנועה של משטרת ישראל ניצב אלון אריה, בטקס מיוחד המותאם למגבלות השעה שנערך במטה אגף התנועה בבית דגן. ניצב אריה אשר שימש כראש חטיבת המבצעים במהלך ארבע השנים האחרונות, החליף את ניצב אבי אדרי אשר שימש כראש אגף התנועה במהלך השנה האחרונה ובימים אלה מסיים אחרי 30 שנים את שירותו ופורש ממשטרת ישראל.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: ״אגף התנועה איכותי ופועל בשליחות חברתית ולאומית להצלת חיים. האגף מהווה את הכוח המוביל בהתמודדות העיקשת והבלתי מתפשרת בתאונות הדרכים. רק בתקופה האחרונה, היינו עדים לעוצמתו של האגף נוכח אתגרי המאבק בקורונה כשהמפקדים, השוטרים והמתנדבים התמודדו עם אתגרים רבים ומורכבים בצורה מעוררת כבוד״.

לר׳ האגף היוצא ניצב אבי אדרי אמר מ״מ המפכ״ל: ״מאחוריך שנות עשייה רבות ובכל תפקיד אותו ביצעת ניכרה טביעת האצבע הייחודית שלך. גם באגף התנועה הבאת לידי ביטוי את כישוריך הרבה ביוזמה ובמסירות לתפקיד ולמשימה. בדרכך הפיקודית והמקצועית הובלת את אגף התנועה ביד רמה, והיום אתה מעביר למחליפך אגף איכותי ונחוש לכל משימה. בשמי ובשם משטרת ישראל כולה אני מודה לך על תרומתך הרבה, הן לאגף התנועה והן למשטרת ישראל בכלל״.

לראש אגף התנועה הנכנס, ניצב אלון אריה אמר מ"מ מפכ"ל: ״אתה נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת להוביל את האגף במשימותיו ובראשם המאבק בבריונות הכביש ובתאונות הדרכים ואכיפת החוק בכבישים. האתגר הגדול ביותר שלך כראש האגף יהא שילוב נכון בין המשכיות ונסיון מצטבר לבין התחדשות, לאור השינויים החלים סביבנו. בטוחני כי תמשיך להוביל את האגף במקצועיות ובמסירות, להיות מערך חדשני, מותאם לאתגרי ויעדי הארגון ותוך שימור והידוק שיתופי הפעולה עם כלל הגופים והרשויות להשגת המטרה המשותפת - צמצום הקטל בדרכים״.

ניצב אבי אדרי, שסיים את תפקידו: "היום אני מסיים את שירותי במשטרת ישראל, אך מיד ובסיום יום מרגש זה...מתחיל מבראשית את דרכי החדשה. הבוקר לבשתי בפעם האחרונה את מדי המשטרה, ובסיום היום אפשוט את המדים בפעם האחרונה, לאחר יותר מ-30 שנות שירות."

ראש אגף התנועה הנכנס, ניצב אלון אריה: ""אני מקבל על עצמי היום את הפיקוד על אגף התנועה, במציאות מורכבת ובעיקר מאתגרת. החל מהיום מוטלת עליי האחריות להובלת המאבק בקטל בדרכים, אגף התנועה יעשה הכל על מנת לחזק את תחושת הביטחון והבטיחות בדרכים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית