חוקרי ESET גילו פגיעויות בשלושה מכשירי בית חכם

חוקרי חברת אבטחת המידע ESET מצאו מספר פגיעויות אבטחה בשלושה דגמים של מכשירים לבתים חכמים: Fibaro Home Center Lite, HomeMatic Central Control Unit (CCU2) ו-eLAN-RF-003. חלק מהליקויים מאפשרים לתוקף לבצע מתקפות MitM (Man-in-the-middle), להאזין לקורבנות, ליצור דלתות אחוריות או להשיג גישה מלאה למכשירים והתוכן שלהם. במקרים הכי גרועים התוקף יכול גם לשלוט במכשירים נוספים הקשורים ומחוברים למכשירים עם הפגיעות.

החוקרים דיווחו לספקים אשר שיחררו תיקונים לרובם כבר בשנת 2018. פרסום המאמר התעכב בעקבות התמקדות במחקר על פגיעויות שעדיין פעילות. הדרישה המוגברת לאבטחת IoT מחדדת את הצורך להמליץ לבעלי המכשירים המושפעים לבצע את העדכונים האחרונים של המכשירים במטרה לחזק את האבטחה ולהקטין את החשיפה להתקפות חיצוניות.

עם זאת, עם הדרישה המוגברת הנוכחית לאבטחת IoT, אנו משחררים אוסף זה של ממצאים ישנים כדי להמליץ עוד יותר לכל בעלי המכשירים המושפעים להחיל את העדכונים האחרונים על המכשירים שלהם כדי להגדיל את האבטחה שלהם ולהקטין את החשיפה להתקפות חיצוניות.

אונדרה קובוביק, מומחה אבטחה ומודעות בחברת אבטחת המידע ESET מציין כי: "מצאנו כי פגיעויות אבטחה במכשירי IoT הן בעיה נפוצה. המחקר שלנו מוכיח כי פגמים בהגדרות, חוסר בהצפנה או אימות אינם בלעדיים למכשירים זולים אלא הם קיימים גם בחומרה מתקדמת".

אחד המכשירים הפגיעים שנמצאו הוא Fibaro Home Center Lite: בקר אוטומציה ביתית שנועד לשלוט במגוון רחב של מכשירים בבית חכם. בדיקה מקיפה של המכשיר חשפה פגיעויות חמורות שעלולות לפתוח את הדלת בפני תוקפים חיצוניים. שילוב אחד של הפגמים שמצאנו אפילו אפשר לתוקף ליצור דלת אחורית המאפשרת להתחבר מרחוק באמצעות חיבור SSH ולקבל שליטה מלאה על המכשיר הנבחר. לאחר הדיווח, הבעיה תוקנה מייד על ידי היצרן.

מכשיר נוסף - CCU2 Homematic, יחידה מרכזית במערכת הבית החכם של חברת eQ-3 - הציג פגם אבטחה חמור המאפשר לתוקף להריץ קוד מרחוק עם הרשאות מנהל מערכת, ללא אימות המשתמש (RCE). לפגיעויות במכשיר השלכות חמורות על האבטחה בכך שהן איפשרו לתוקפים לקבל גישה מלאה למכשירי CCU2 Homematic, ובאופן פוטנציאלי גם למכשירים מחוברים נוספים באמצעות מספר פקודות שמשתמשות לרעה בפגיעות RCE. לאחר הדיווח, הבעיה תוקנה על ידי היצרן.

המכשיר הפגיע השלישי היה תיבת RF חכמה, eLAN-RF-003, שתוכננה כיחידה מרכזית בבית חכם, מה שמאפשר למשתמש לשלוט במגוון מערכות ביתיות באמצעות אפליקציה המותקנת במכשירי הלקוח כמו סמארטפון, שעון חכם, טאבלט או טלויזיה חכמה. צוות חוקריESET בדק את המכשיר ביחד עם שני התקנים היקפיים מאותו יצרן - נורת LED אלחוטית ניתנת לעמעום ושקע ניתן לעמעום.

תוצאות הבדיקה העלו כי חיבור המכשיר לאינטרנט, או אפילו הפעלתו ברשת LAN עלולה להיות מסוכנת בעקבות הפגיעויות הכללו אימות פקודות לא מספק שאפשר לבצע את כל הפקודות ללא התחברות ואימות או תקשורת רדיו עם התקנים היקפיים אשר חשופה להקלטות וביצוע חוזר. הספק תיקן חלק מהפגיעויות ואז התמקד בפיתוח דורות חדשים יותר של המכשיר.

מידע נוסף ואת המאמר המלא: ניתן למצוא כאן.

אולי יעניין אותך גם