שליחת פרטי משכון לבנק דרך אתר הממשלה

רשות התקשוב הממשלתי

לאור הנחיות הממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש והצורך הגובר בקבלת אשראי מרחוק, רשות התקשוב הממשלתי, רשם המשכונות ברשות התאגידים ואגף מערכות מידע במשרד המשפטים, הנגישו שירות דיגיטלי מאובטח חדש המאפשר לאזרח צפייה במשכונות הרשומים לחובתו, באזור אישי ממשלתי mygov - ,ואישור פרטי משכון שנרשם לצורך קבלת אשראי מבנק.

באמצעות השירות החדש של אישור פרטי משכון מרחוק, חוסכת הממשלה לאזרח הגעה לבנק לצורך קבלת אשראי ומאפשרת לבנק לקבל את הבטוחות הנדרשות לו לצורך מתן אשראי לאזרח. השירות מאפשר לאזרח לשלוח לבנק הודעה המאשרת את פרטי המשכון, לאחר הזדהות ממשלתית חזקה וכניסה לאזור האישי. העתק ההודעה יישלח גם לרשם המשכונות, באופן שמבטיח את מהימנות הודעות המשכון הנרשמות במאגר גם בעת הזו.

העיון בפרטי משכונות, וביניהם פרטי הנכס הממושכן ופרטי הנושה שלו מושכן הנכס, כולל קישור לאישורי הרשם על ביצוע פעולות לחובתו של האזרח במאגר המשכונות. השירות מצריך הרשמה חד פעמית לאזור האישי הממשלתי. המידע זמין ככל שיש משכונות רשומים או משכונות שבוטלו בשנתיים האחרונות.

אייל גלובוס, ראש רשות התאגידים, מסר כי שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הממשלתיים והבנקים מביא  לשיפור השירות לאזרח הן בממשק עם הבנק והם בממשק עם הרשות, ומאפשר רישום משכונות, תוך  התגברות על תקופה קשה זאת. מהלך זה הינו חלק ממהלכים נוספים של רשות התאגידים לשיפור השירות בכלל ולהתגברות על קשיים הנובעים ממשבר הקורונה, בפרט

שחר ברכה, ראש רשות התקשוב מסר כי רשות התקשוב פועלת ללא לאות בימים מאתגרים אלו ליצירת שירותים דיגיטליים חדשים ומתקדמים לטובת הציבור. באזור האישי הממשלתי ניתן לראות מידע מותאם אישי ולבצע פעולות מבלי להגיע ללשכות השירות. אנו ממשיכים ופועלים לשיתופי פעולה נוספים לשם פיתוח שירותים דיגיטליים לשימוש מהבית וללא הגעה ללשכות והפעם גם ללא הגעה לסניפי הבנק השונים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית