ישראל הצטרפה להאקתון פאן אירופי לפתרונות קורונה

bigstockphoto

ישראל הצטרפה ליוזמת הנציבות האירופית להובלת האקתון EU vs. Virus עם למעלה מ-12,000 משתתפים, מתוכם מאות יזמים ישראלים, במאמץ משותף למציאת פתרונות להתמודדות מול מגפת וירוס הקורונה. למעלה מ-12,000 משתתפים,  מאות יזמים ישראלים, מעל 200 שופטים, פרס של 80 אלף אירו לזוכים ומטרה אחת ברורה: מאמץ משותף למציאת פתרונות למאבק במגפת וירוס הקורונה, ולמציאות שתגיע ביום שאחרי.

הנציבה האירופית למחקר וחדשנות מריה גבריאל: ״ההאקתון הפאן אירופי הוא דוגמא כיצד אירופה מתאחדת בזמני משבר. מעורר השראה להיות עדים לסולידריות של קיהלת היזמים. המוחות הטובים ביותר יתאגדו כדי למצוא פתרונות לקורונה ולתמוך באזרחים. חדשנות אירופית בפעולה! כל 27 המדינות החברות משתתפות כמו גם נורבגיה, ישראל, שוויץ, תורכיה, אוקראינה ובריטניה. הפתרונות הזוכים יוזמנו להצטרף לפלטפורמה האירופית לחדשנות שתסייע בחיבורים למשקיעים וללקוחות סופיים מכל רחבי אירופה  כולל בתי חולים לדוגמא.״

מנהלת ISERD – מנהלת המו״פ של ישראל עם האיחוד האירופי, נילי שלו: ״אני גאה שישראל לוקחת חלק משמעותי בהאקתון הכלל אירופי להתמודדות עם אתגרי הקורונה. זוהי הזדמנות נהדרת לחשוף את החדשנות והיצירתיות הישראלית, להגביר שתופי פעולה באירופה ולהשתתף במאמץ כלל אירופי לפיתוח פתרונות נחוצים בכל תחומי החיים בתקופה קשה זו. מעורבותנו הפעילה בהאקתון האירופי משתלבת עם מעורבותנו והצלחתנו בתכניות המו"פ האירופיות בהן אנחנו שותפים כ- 25 שנה ושתרומתן למשק הישראלי ולהגברת השת"פ בתחומי המחקר והחדשנות עם אירופה אדירה. אני מודה לכל השותפים שלנו בפעילות – EIT HUB בישראל וחברת BLEE Hackathons. ״

מדינת ישראל לקחה על עצמה את ריכוז התחום השישי, אליו משויכים הפתרונות שאינם נכללים בחמשת הנושאים האחרים. לדוגמה: מענה להיגיינה בתחבורה ציבורית, שילוב רחפנים בשירותים לאזרח ועוד. מאות יזמים ישראלים, בהם חברות סטארטאפ, חוקרי וחוקרות אקדמיה, וסטודנטים וסטודנטיות מבריקים כבר נרשמו, והפכו את ישראל לאחת מן המובילות במספר המשתתתפים ביחס לגודל האוכלוסייה.

ההרשמה ל-EU vs. Virus תשאר פתוחה עד ליום שישי בערב (24.04), כך שכל מי שיש לו רעיון מוצלח וחדשני להתמודדות עם אתגרי החיים עם הווירוס מוזמן להירשם. ההאקתון ייערך במהלך סוף השבוע הקרוב (24-26.04), כאשר אירוע הגמר יופץ בשידור חי מול אירופה כולה, עם הופעתה של להקת לולה מארש הישראלית. עם סיום ההאקתון יוגשו הפרויקטים לפלטפורמה דיגיטלית כלל אירופית, ובשבוע הבא ידונו בהם למעלה מ-200 שופטים מרחבי היבשת.

הפרויקטים הזוכים בכל תחום יפורסמו בפלטפורמה הכלל אירופית וכך הרעיון שלהם ייחשף לעשרות מיליוני לקוחות פוטנציאליים, פרטיים ועסקיים, זאת בנוסף על פרס בסך של 80,000 אירו. כמו כן, החברות השותפות מתחייבות לבחון סיוע בפיתוח ויישום של הרעיונות, תוך שמירת הזכויות על הרעיון בידי היזמים.

האירוע כולו וירטואלי, כאשר כל צוות עובד מהבית, ועוקב אחרי לוח זמנים הכולל מפגש התנעה, פגישות עם מנטורים מרחבי העולם, דד-ליין להעלות פיץ׳ מצולם של הפתרון לענן, ואירוע סיום חגיגי. החל משישי בבוקר יוכלו המשתתפים להיעזר במנטורים ובוובינרים שמציעים השותפים למיזם, בהם גוגל, סמסונג, מקינזי, ארגון התיירות העולמי, פרוקטר אנד גמבל, בנק Santander ו-AWS – שירותי הענן של אמזון. 

האקתון EU vs. Virus הוא יוזמה של הנציבות האירופית, והשותפים הישראלים למיזם הם רשות החדשנות, ISERD - המנהלת הישראלית למו"פ האירופי, הנציגות בישראל של EIT – המכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה ו-Israel Clouds – הבית של קהילת מחשוב הענן בישראל.

הפן הישראלי של המיזם מאורגן ומנוהל על ידי חברת BLEE Hackathons, שהייתה אחראית על ארגונו של האקתון וירטואלי בינלאומי ברקע מגפת הקורונה לפני חג הפסח. האקתון זה נערך לפני שבועיים ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ורשת ערי חוסן הבינלאומית, שבה חברות 84 ערים מרחבי העולם. השתתפו בו 45 צוותים בליווי עשרות מנטורים בינלאומיים, שענו על אתגרים שהוצגו על ידי ראש העירייה רון חולדאי. חלק מהפתרונות כבר מיושמים בעיר ושוגרו לעשרות ערים בעולם.

גיוס השופטים ל-EU vs. Virus נמשך גם בשלב זה: הנציבות האירופית יחד עם מדינת ישראל ויתר שותפי ההאקתון מחפשים אנשי מקצועי בעל 4 שנות ניסיון לכל הפחות, המעוניינים לתפקד כשופטים ובאפשרותם להקדיש כ-4 שעות עבודה בתאריכים ה-27-28 באפריל. פרטים נוספים והרשמה – כאן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית