תעשייה אווירית תספק מערכת יירוט כטב"מ למשמר הגבול האמריקני

על פי מקור במשרד למלחמה בטרור המערכת תימסר לצבא ארה"ב ול-DHS ברבע השלישי של שנת 2020

חברת ELTA NORTH AMERICA בשיתוף עם משרד התמיכה הטכנית למלחמה בטרור (CTTSO) בארה"ב מפתחת מערכת קרקעית המיועדת להתמודדות עם איומים של כלי טיס מאויישים ובלתי מאויישים. המערכת מיועדת להרכבה על כלי רכב של צבא ארה"ב. 

ג'יינס מדווח כי אב-טיפוס של המערכת יותקן לשם ניסויים והדרכה על רכב 4X4 ייעודי מיוחד (דגם של HMVVWO) וכן על רכב נוסף המופעל על ידי יחידת משמר הגבול של המשרד לביטחון המולדת (DHS). מקור במשרד למלחמה בטרור מסר לג'יינס כי המערכת תימסר לצבא ארה"ב ול-DHS ברבע השלישי של שנת 2020. 

המערכת כוללת מכ"ם, מערכת אלקטרו-אופטית/אינפרה אדום ותתי מערכות נוספות. מנכ"ל אלתא יואב תורג'מן מסר לג'יינס שהמערכת החדשה היא פרי פיתוח שנמשך ארבע שנים והיא מיועדת ליירט איומים של כלי טיס מאויישים, בלתי מאויישים ומסוקים. לדבריו, האב טיפוס שיסופק בשלב הראשון לצבא ארה"ב הוא הדגם הרביעי בתהליך הפיתוח. משקל המערכת כמה עשרות ק"ג בלבד, ולכן ניתן להתקינה על כלי רכב קרקעיים טקטיים. אלתא, החברה-אם בישראל, פיתחה עבור המערכת מכ"ם ייעודי מיוחד ELM-2135 התומך במערכת.

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות