"משבר הקורונה הוא הזדמנות לCISO"

מייקל רוג'רס, לשעבר ראש ה-NSA, מסביר במסגרת כנס CybertechLive ששודר לאלפים מסביב לעולם, כי תקופת משבר היא הזדמנות לכל CISO או CIO. "זו תקופה שאתה מקבל תשומת לב מההנהלה. כאשר נחזור לימי שגרה, אולי לא תקבל אותה", אומר רוג'רס

"משבר הקורונה הוא הזדמנות לCISO"

מייקל רוג'רס, לשעבר ראש ה-NSA. צילום מסך

במסגרת כנס CybertechLive בו צפו אלפי אנשים מרחבי העולם ראיין תא"ל (מיל') נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידת 8200, את מייקל רוג'רס, לשעבר ראש ה-NSA וכיום יועץ לקבוצת הסייבר Team8. הראיון התקיים על רקע משבר וירוס הקורונה בעולם והשפעתו על ארגונים עסקיים בכלל, ועל חברות סייבר בפרט.

"כמפקד או מנהל, אתה צריך להקרין את הדרך בה אתה רוצה שהאנשים שלך ינקטו גם כן. מה החזון שלך, מה אתה מצפה להשיג", מסביר מייקל רוג'רס, לשעבר ראש ה-NSA וכיום יועץ לקבוצת הסייבר Team8. "אין תשובה אחת נכונה. כמו כן, צריך להתמקד באנשים, לא רק בטכנולוגיה. זו תקופה מאד לחוצה לכולם, בעבודה או בבית. אתה צריך לדאוג שהאנשים שלך בריאים, טוב להם והם מבינים מה הציפיות שלך בתקופה זו. זה משבר שיארוך שבועות או חודשים. זו ריצה למרחקים ארוכים וצריך לדעת לדאוג לגוף ולנפש שלך בתקופה ארוכה זו."

מה יהיה "הנורמלי החדש" לאחר הקורונה?

"יש שלושה דברים שצריך להתמקד בהם. יצרנו מציאות חדשה במהירות. עכשיו זה הזמן להעריך את הסיכונים וההזדמנויות במצב החדש. איך תגיב למתקפת סייבר במציאות החדשה? אם תנסה להגיב באמצעות התכניות שעשית לפני הקורונה, זה לא יתאים. התכנית שיש לך נבנתה על סמך הנחות שאינן תקפות למשבר הקורונה", מסביר רוג'רס.

"צריך גם לחשוב איך מבצעים את המעבר בין עבודה במשרד לעבודה מרחוק. בסיום המשבר עסקים ינסו לחזור להתנהגות קודמת, אבל זה לא יהיה אותו דבר. אני לא מצפה מכל העובדים להגיע יחד לעבודה מיד בתום המשבר. עוד היבט הוא לבחון יחד עם הצוות איך תראה השגרה אחרי הקורונה. יש להתחיל כבר עכשיו להניח יסודות ליציאה מהמשבר.

"כדאי גם להשתמש במשבר כהזדמנות. כל CISO או CIO הופך בימים אלו למשאב קריטי לארגון. ההנהלה מוכירה את מעשיו ומקשיבה לו יותר מאשר בשגרה. זה הזמן של כל איש מקצוע להציג להנהלה את המעשים הנדרשים כדי לשמור על העסק מתפקד, גם כאשר כל העובדים מתחברים מהבית. זו גם הזדמנות לשדרת הניהול המקצועית בסייבר בארגון להציע להנהלה איפה להשקיע כדי להכין את הארגון לקראת המציאות החדשה בתום המשבר. אתה צריך להיות מוכן עם תכנית. ההנהלה מוכנה להקשיב עכשיו. ייתכן ולאחר המשבר הקשב ירד."

איך אתה שומר על מוטיביציה של אנשים במשבר?

"משבר מוציא את המחוייבות והאופי של כל עובד בארגון. בשעת משבר אפשר לראות את מחויבות העובדים לארגון, ושל הארגון לעובדים שלו. אחד הדברים הוא לתאם ציפיות עם העובדים לגבי המשך העבודה בחודשים הקרובים. כמנהל אתה צריך לתקשר אחרת עם העובדים. בשעת משבר מנהלים צריכים להקשיב יותר לצרכים של העובדים. להבין מה עובד ומה פחות. עם זאת, יש שרשרת ניהול ויש מציאות. בעבר נעזרתי במובילי דעה בארגון על מנת להבין ולהשפיע על העובדים. יש צורך לזהות את מובילי הדעה ולדבר איתם. להם יש השפעה מכרעת על אופי הארגון במשבר

"יש לזכור גם כי העולם אחרי הקורונה יהיה שונה, אולם צריך להעריך את המציאות בפרופורציה נכונה. המטרה של המנהיג היא לזהות את ההזדמנות במשבר. זו תקופה שאתה מקבל תשומת לב מההנהלה. כאשר נחזור לימי שגרה, אולי לא תקבל אותה."

אולי יעניין אותך גם