חברה סינית תקים מעבדת בדיקות קורונה בעזה

המעבדה תהיה ערוכה לביצוע של עד 3000 בדיקות ביום. החברה החלה בהכנות לשליחת הציוד לאיזור ובימים הקרובים צפויה לצאת מסין משלחת אווירית על הציוד הנדרש להקמת המעבדה

 

שניר זנו, מנכ"ל הקבוצה העולמית של AID GENOMICS. צילום: חברת AID GENOMICS

קבוצת AID אשר סיפקה למדינת ישראל מאות אלפי ערכות בדיקת לזיהוי הנגיף באמצעות חברת הבת הישראלית וחברת BGI, חברת ה- DNA והגנטיקה הגדולה בעולם, הודיעו היום (ב') על תרומה עבור תושבי רצועת עזה והרשות הפלסטינאית במסגרתה תוקם באופן מיידי מעבדת חירום מתקדמות עם כלל הבדיקות והטכנולוגיות הנדרשות.

על פי שניר זנו, מנכ"ל הקבוצה העולמית של AID GENOMICS: ״בחודשים האחרונים אני ויו״ר קבוצת AID , קלווין וו, עובדים במרץ בכדי לסייע למספר רב של מדינות בעולם, לשמחתי כישראלי, הצעתנו אשר כללה הקמת מעבדה בצד הישראלי והקמת מעבדה בצד הפלסטינאי, אושרה בצד הפלסטינאי ובתיאום עם כוחות הביטחון בישראל. המעבדה תהיה ערוכה לביצוע של עד 3000 בדיקות ביום. ההרתמות של אנשים וגופים מכל העולם תאפשר לתת את הסיוע המרבי לתושבי הרצועה וכן למגר את התפשטות הנגיף באזור כולו״.

ד"ר יא יין, מנכ"ל חברת BGI העולמית: "הזמנים הנוראיים ביותר חושפים את הטוב שבאנשים, הצלת חיים היא בעלת חשיבות עליונה ואנו חייבים לעבוד יחדיו על מנת להתגבר על הקשיים הצפויים בהמשך. BGI, כחברה המובילה בעולם בתחום הגנומיקה, מביאה את פתרון המעבדות של העיר יוהו-האן בסין לישראל ועזה. גם קרן   Mammoth מהעיר שאנזאן הודיעה כי תצטרף ליוזמת הקמת המעבדות ותגייס תרומות בסין עבור ישראל ועזה״

החברות כבר החלו בהכנות לשליחת הציוד לאיזור ובימים הקרובים צפויה לצאת מסין משלחת אווירית על הציוד הנדרש להקמת המעבדה הכולל בדיקות, מכשור מקצועי ועוד. קבוצת החברות BGI הסינית הייתה מהראשונות לבחון את הנגיף אשר התפרץ בווהאן, המעבדה שתוקם מבוססת על מודל מעבדות החירום שהוקמו בסין ובשיאן, המעבדות ערכו  בדיקות לכ-50,000 דגימות לנגיף הקורונה- COVID-19 ביום. כל מעבדה התפרסה על 2000 מטרים וכללה תאי בטיחות, חדרי דגימות נפרדים להערכות, חדרי איחסון ואיזורי משרדים.

סך הכל, התבצעו במעבדות החירום 357,000 בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה של נבדקים מכל רחבי סין ואיפשרו זמן תגובה וטיפול מהיר בחולים ובנשאים שהנגיף היה בגופם עוד בשלב הדגירה. כיום עשרות מדינות מתכננות להקים מעבדות חירום של BGI.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית