בואינג מסרה את מסוק הצ'ינוק CH-47F הראשון לחיל האוויר ההולנדי

כלי טיס הוא הראשון מבין 20 מסוקי הצ'ינוק CH-47F המסופקים לחיל האוויר המלכותי של הולנד

בואינג מסרה את מסוק הצ'ינוק CH-47F הראשון לחיל האוויר ההולנדי

קרדיט: בואינג

יצרנית המטוסים בואינג העבירה לאחרונה את מסוק הצ'ינוק CH-47F הראשון עם תא טייס משודרג לחיל האוויר המלכותי של הולנד (RNLAF), ובכך מצטרפת לשורה של מסירות מטוסים ומסוקים בזמן על ידי בואינג ללקוחות. חיל האוויר המלכותי של הולנד יפעיל צי של 20 מסוקי צ'ינוק CH-47F, התצורה החדשה ביותר המשמשת מדינות רבות ברחבי העולם.

"חיל האוויר המלכותי של הולנד הבהיר לנו שהם צריכים את היכולת המתקדמת והמוכחת של ה-CH-47F עכשיו," אמר אנדי בוילטה, סגן נשיא מסוקי תובלה כבדה בבואינג ומנהל תוכנית H-47. "אני רוצה להודות לצוות הפנומנלי שלנו שעבד קשה במצב מורכב זה כדי למסור את מסוקים אלו בבטחה. זה מראה לכולנו את חשיבות מסוקי הצ'ינוק עבור לקוחותינו".

20 מסוקי הצ'ינוק CH-47F יהיו צי המצויד באותה הטכנולוגיה החדשנית כמו של צבא ארה"ב: מערכת בקרת טיסה אוטומטיות דיגיטליות, מערכות בקרת טיסה דיגיטליות ואוטמטיות, קוקפיט מזכוכית בעל מערכת Common Avionics Architecture System (CAAS) מוטמעת באופן מלא ויכולות טיפול במטען מתקדמות. תצורה זו חוסכת עלויות תפעול לאורך מחזור החיים המלא של המסוק. חיל האוויר המלכותי של הולנד מטיס כרגע שילוב של מסוקי צ'ינוק מדגם F עם מערכת ניהול תא הטייס המתקדמת (ACMS) ומסוקי צ'ינוק מדגם CH-47D.

"היה תענוג לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צבא ארה"ב וצוותי בואינג ולהגיע לאבן דרך זו", אמר קולונל קואן ואן גוך, מארגון Netherlands Defence Materiel. "מסוק צ'ינוק הוא נכס חיוני למשימות שלנו והמסירה בזמן בהחלט תומכת בתכנון המבצעי שלנו. אני מצדיע לצוותי בואינג על המשך מאמציהם לגרום לזה לקרות גם בתקופות מורכבות אלה, כמו גם לגורמים בצבא ארה"ב שעזרו לנו להישאר במסלול. "

מסירת מסוקי הצ'ינוק לחיל האוויר המלכותי של הולנד צפויה להימשך עד 2021. מסוקי הצ'ינוק נמצאים כיום בשירות או תחת חוזה עם 20 כוחות הגנה בינלאומיים, כולל צבא ארה"ב וכוחות המבצעים המיוחדים, ושמונה מדינות חברות נאט"ו.

מסוק צ'ינוק הוא אחד משני המועמדים לרכש על ידי חיל האוויר כדי להחליף את מסוקי התובלה יסעור המתיישנים. המתחרה הוא מסוק  CH-53K  KING STALION K תוצרת סיקורסקי/לוקהיד מרטין.

אולי יעניין אותך גם