מכונת הנשמה ישראלית שוחררה בקוד פתוח

היום (ה') פרסם המיזם הישראלי AmboVent את קוד המקור של מכונת ההנשמה בקוד פתוח לכל העולם. זאת לאחר שמשרד הבריאות בחר בפתרון אחר. המטרה היא להנגיש פתרון הנשמה אד-הוק מבוסס מנשם אמבו ידני לכל מוסד רפואי שחפץ בכך

קרדיט לצילום - יובל ערן

מיזם AmboVent-1690-108, מפותח מזה שבועיים בהובלה משותפת של מד"א, יחידה 108 של חיל האוויר, תלמידי ומנטורי First Israel, התעשייה אווירית, איכילוב ושותפים רבים נוספים באקו-סיסטם הישראלי. המערכת דורגה בציון התקן הטוב ביותר מתוך 40 קבוצות עולמיות המפתחות מכונות הנשמה אד-הוק. הדירוג נקבע על ידי פרופסור מטקסס בשם רוברט לי. הפרויקט הותנע כמיזם קוד פתוח לא כוונת רווח, והוא מתוכנן ליצר מעטפת אוטומציה רובוטית ממוחשבת למנשם אמבו ידני.

היום (ה') פרסם המיזם את קוד המקור של מכונת ההנשמה בקוד פתוח לכל העולם. זאת, לאחר שמשרד הבריאות בחר בפתרון אחר עבור המשק הישראלי. פתרון AmboVent עבר בדיקות של ארבעה בתי חולים, מתוכם, שלושה בתי חולים אישרו לסייע באישור קליני ורגולטורי של המוצר. ביניהן בית חולים איכילוב.

הפתרון מבוסס כאמור על מעטפת אוטומטית למנשם אמבו ידני. מנשמים אלו נחשבים מוצר נפוץ בקרב בתי חולים בעולם וארגוני בריאות, ועל כן הAmboVent יכול להוות חלופה אד-הוק למגוון מדינות. בהן איטליה, ספרד, ארה"ב ומדינות אפריקה.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
דעה | צה״ל צריך לחשוב על שבב לאיתור חייל במקרה של נפילה בשבי