עבר לחזית: אגד טכנולוגיה ואחזקה ארצי של צה"ל תומך במאמצי ההתמודדות עם הקורונה

חמשת גדודי האגד החלו לפעול השבוע כגדודי סיוע אזרחיים המסייעים לפיקוד העורף ולרשויות המקומיות מדרום עד צפון. "חיילי הגדוד מגיעים בבוקר לרשות המקומית, אוספים את חבילות המזון, ומחלקים אותן למי שצריך", מסביר סגן מפקד האגד, סא"ל ניסים בן ארי

עבר לחזית: אגד טכנולוגיה ואחזקה ארצי של צה"ל תומך במאמצי ההתמודדות עם הקורונה

סגן מפקד האגד, סא"ל ניסים בן ארי. צילום: דובר צה"ל

אגד טכנולוגיה ואחזקה ארצי הפועל תחת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נותן בשגרה מענה לחיילים בחזית בתחומים כמו רפואה, מזון, אמל"ח, תחזוקת כלים ועוד. עם התפרצות הקורונה, מצא עצמו האגד בחזית מול הוירוס. "היוצרות התהפכו", מסביר סגן מפקד האגד, סא"ל ניסים בן ארי אשר מוביל מבצע ארצי לסיוע אזרחי בזמן הקורונה עם גדודי הסיוע האזרחי. "שלא כמו במלחמה, אנחנו עכשיו בחזית. כל חמשת הגדודים של האגד, מדרום עד צפון מצוותים למחוזות של פיקוד העורף ומבצעים פעולות תמיכה באזרחים."

האגד החל לפעול בתצורה זו מיום שני האחרון לאחר תכנון כיצד משמרים כווננות צבאית לצד הרתמות למאמץ בפנים הארץ מול המגיפה. הרעיון המוביל הוא יצירת חיץ בין הפעילות הצבאית לאזרחית בכל גדוד באגד למניעת הדבקה הדדית. כל מג"ד הקצה משאבי כוח אדם לפעילות מול הקורונה שהיא מופרדת מהפעילות הצבאית. בצורה כזו, מקטינים באגד הסתברות להדבקות, ושומרים על רציפות תפקודית של המשימות הצבאיות.   

משימות המבצע כוללות הסעות אולוסייות מועטי יכולת לבדיקות רפואיות. הובלת מזון ותרופות לבתיהם של הנזקקים ולועצות המקומיות. סיוע למשרד הבריאות ומד"א ככל שידרשו בהתאם לצרכים הרפואיים. תמיכה ומתן מענה לבקשות של אוכלוסייה מבוגרת.

הגדודים של האגד עברו התאמה לגדודי סיוע אזרחי כולל הדרכות ייעודיות, ועיבוי משאבים. הגדודים מקבלים תוספת חיילים ממקומות שונים בצבא וכן תמיכה של מרכז ההובלה בכלי רכב כולל משאיות, אוטובוסים וטנדרים. השדרה המרכזית של האגד מבוססת על מאות נגדים מקצועיים שפועלים לצד קצינים וחיילים. פעילות האגד, כאמור, נעשית מול מחוזות פיקוד העורף וכן מול יחידות היקל"ר הפועלות לתאם את הפעילות מול הרשות המקומית.

"חיילי הגדוד מגיעים בבוקר לרשות המקומית, אוספים את חבילות המזון, ומחלקים אותן למי שצריך. בתי אבות, ניצולי שואה בבית ועוד. לפעמים אנחנו גם עוזרים לרשות לארוז את המוצרים אם אין להם מספיק מתנדבים", מסביר בן ארי.

"יש עשרות דוגמאות מהחיילים וההורים שלהם שגאים על ההשתתפות בפעילות. ישנה גם תמיכה גדולה של האזרחים בפעילות שלנו. גם הקשר עם פיקוד העורף עובד טוב. לא התאמנו מעולם לסיטואציה כזו של מגיפה. ההתאמות בשיטת הפעולה נעשו במהלך מספר ימים. יתרון נוסף במצב שנוצר הוא הגיבוש בין אנשי האגד. בחלק מהמקומות האנשים מעולם לא פגשו זה את זה או נפגשו רק לעיתים רחוקות. כעת, כולם מתחברים."  

אולי יעניין אותך גם