אוסטרליה: רחפן פנדמי לאיתור אנשים עם מחלות נשימה

bigstockphoto

מדעני אוניברסיטת דרום אוסטרליה (UNISA) והחברה הקנדית DRAGANFLY פיתחו "רחפן פנדמי" שיזהה וינטר מגובה חשודים בהידבקות במגפת קורונה ויזהה בעיות במערכת הנשימה. גם המערך האווירי של משטרת ישראל מגוייס למלחמה בקורונה מן האוויר בעזרת רחפנים. 

הצוות האוסטרלי-קנדי כבר מתכונן לשווק את הרחפן ללקוחות ממשלתיים, מסחריים ורפואיים. הרחפן מצוייד בחיישן מיוחד ובמערכת ראייה ממוחשבת, שבעזרתם ינטרו ויזהו את חום הגוף, טמפרטורה ושיעורי הזעה, וכן יאתרו אנשים המתעטשים או משתעלים בתוך קהל, במשרדים, בנמלי תעופה, באניות קרוז, בבתי אבות ובמקומות אחרים שבהם מתקהלים רבים. 

ASIAN DEFENSE REVIEW כותב כי מנהל הפרוייקט פרופ' ג'וואן צ'אל, התפרסם בשנת 2017, כאשר פיתח אלגוריתמים ושיטות הדמייה שבעזרתם עלה בידו לקבוע את הדופק של אדם ממרום טיסה של רחפן. פרופ' צ'אל אמר השבוע כי הידע שצברה הקבוצה שבראשה הוא עומד יכול לסייע במלחמה במגיפת קורונה, והרחפן הפנדמי יוכל לאתר נדבקים במחלה במקום מוגדר או בתוך קבוצת אנשים.

משטרת ישראל מפעילה רחפנים המאפשרים כיסוי שטח נרחב כדי לעקוב אחר מקרים של הפרת תקנות והוראות  של התקהלויות. באתר משטרת ישראל נאמר כי ברגע שמתועדת חריגה או הפרה של תקנות מתבצעת כריזה או פעילות משטרתית קרקעית. ואילו מטוסי המשטרה מסיירים מעל פארקים, חופי ים, מוקדי בילוי ומרכזי קניות, ובמקרה שמתגלה מן האוויר הפרה או תקלה מוזנק כוח משטרה קרקעי אל האתר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית