צה"ל: חיילים ייכנסו לבני ברק במדים בלבד

לאור תקרית אלימה שהתרחשה בתחילת השבוע במרחב העיר בני ברק, הוחלט לאפשר לחיילים לנוע כאשר הם לבושים במדי מד״א. "מדובר בטעות בשיקול הדעת של מפקדי החיילים בשטח", אומרים בצבא

דובר צה"ל

כחלק מהרתמות צה״ל לסיוע במאמץ הלאומי, הוקצו מעל ל-250 צוותי ניוד דגימות אשר פועלים בשיתוף פעולה עם מד״א. לאור תקרית אלימה שהתרחשה בתחילת השבוע במרחב העיר בני ברק, הוחלט הבוקר (ג') לאפשר לחיילים לנוע כאשר הם לבושים במדי מד״א. מדובר בטעות בשיקול הדעת של מפקדי החיילים בשטח שכבר תוקנה והצוותים שבו לנוע כאשר הם לבושים במדי צה״ל בלבד. יש לגנות ולהוקיע מקרי אלימות נגד צוותי סיוע, חיילים ושאינם חיילים, בשעה זו ובכלל.

צה״ל החל הבוקר (ג׳) גם במאמץ סיוע מורחב למקבצי דיור של אוכלוסיות הגיל השלישי אשר נמצאות בסיכון. המענה יינתן בהתאם לצורך שהוגדר על ידי משרדי הממשלה. עוד במסגרת הסיוע, יחל פיקוד העורף בחלוקה ושינוע מזון באמצעות חיילי חטיבת החילוץ בסיוע אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לקבוצות שהגדירו הרשויות המקומיות כזקוקות לסיוע. בנוסף, ממשיך פיקוד העורף בפעולות נרחבות למתן סיוע בתחומים שונים למשרדי הממשלה, למד"א ולאוכלוסייה האזרחית במאמץ למניעת התפשטות הנגיף.

בתיאום עם הרשויות המקומיות, פיקוד העורף יחבור למקבצי דיור של אוכלוסיות הגיל השלישי שנקבעו על ידי הממשלה והרשויות המקומיות כזקוקים לכך, במטרה לצמצם כלל הניתן את חשיפתם לסביבה ולמנוע הדבקות בנגיף. הצוותים הצה"ליים יפעלו עם מנהלי מקבצי הדיור למימוש הנחיות והגבלות משרד הבריאות

היחידות יסייעו במספר פעולות ובהן: סיוע בחלוקת מזון בהתאם להגדרת הרשות, הסברת מידע המותאם לצורך ולשפה, מתן מענה לאירועים חריגים וכן הנגשת שירותים נוספים שיידרשו (תרופות, ביטוח לאומי, וכדומה).

המענה יכלול בשלב זה פריסה של כ- 1,000 חיילי צה"ל מהיחידות השונות בהתאם לשיוכן הגיאוגרפי. על כל צוות של קצין וארבעה חיילים הוטלה אחריות על מקבץ דיור, בסך הכול היקף המענה יכלול כ- 200 מקבצי דיור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית