עוקץ ההלוואות: מודעות באינטרנט ונהגי מוניות שגובים כספים

מהחקירה עלה כי החשודים פרסמו מודעות ברשת המציעות הלוואות לתקופת משבר הקורונה. לאחר מכן גבו מהקורבנות תשלום מקדמה של אלפי ש"ח באמצעות נהגי מונית שגם נתנו לקורבן צ'ק ללא כיסוי בהיקף ההלוואה

דוברות המשטרה

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בשבועות האחרונים ישנה עלייה בדיווחים אודות אירועי הונאה שונים, בהם מתן הלוואות פיקטיביות בעבור דמי מקדמה במזומן מהקורבנות, תוך ניצול משבר נגיף הקורונה ומצוקתם הכלכלית של אזרחים.

במהלך השבועיים האחרונים, מתנהלת במחלק ההונאה ביחידה המרכזית של המשטרה חקירה סמויה, שעניינה 'עוקץ' באמצעות הצעת הלוואות פיקטיביות לאזרחים, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית בתקופת משבר התפשטות הנגיף. חוקרי המשטרה איתרו עד כה מעל 20 תלונות, ואיתרו פרטיהם של עשרות קורבנות נוספים שעל פי החשד נפלו ברשתם ושיטתם של החשודים.

מהחקירה הסמויה עלה, כי החשודים פעלו במגוון פלטפורמות במרשתת (אינטרנט) בהן רשתות חברתיות, בהן פרסמו מודעות המציעות הלוואות לתקופת משבר הקורונה. בדרך זו, הצליחו החשודים עפ"י החשד ליצור קשר עם עשרות ומאות אזרחים ברחבי הארץ, עמם סיכמו את תנאי ההלוואות שעמדו על עשרות ומאות אלפי שקלים, ולאחר מכן גבו מהקורבנות תשלום מקדמה הנע בין 2000 ל 8000 ש"ח באמצעות נהגי מונית שלקחו מהם את התשלום, ובתמורה העבירו לידיהם המחאות על סך גובה ההלוואה, אלא שבדיעבד התברר לקורבנות כי מדובר בהמחאות מזויפות כשניסו לפדות אותן.

בנוסף, החשודים עפ"י החשד ניצלו את המצב והונו גם את נהגי המוניות שביצעו עבורם את 'השליחות', לאחר שגם להם הציעו תשלום על סך אלפי שקלים עבור שירותם באמצעות המחאות, שהתבררו גם הן כמזויפות בזמן שניסו לפדותן. כאמור, חוקרי ההונאה הצליחו באמצעות שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים לאתר את זהותם של שני החשודים, תושבי המרכז כבני 60, 45. אתמול הם נעצרו לחקירה בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, זיוף לשם קבלת דבר במרמה, התחזות לאחר ועבירות נוספות.

ברשותם נתפסו מכשירים ניידים ורשומות באמצעותם עפ"י החשד ביצעו את העבירות, והבוקר הם הובאו בפני בית משפט השלום שהאריך את מעצרו של אחד מהם ב 6 ימים, ושל השני בארבעה ימים. אנו מבחינים בעלייה בדיווחים אודות אירועי הונאה שונים, העיקרי שבהם הנו "עוקץ פיננסים". מדובר בפעילות שנועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי חשבונות בנק של אזרחים ולקיחת כספים במרמה.

מומלץ לבדוק באיזה חברה מדובר האם מדובר בחברה מוכרת ואמינה, כמו גם לבדוק במשרד האוצר - מאגר נותני שירותי מטבע, כי מדובר בחברה הנמצאת במאגר רישיונות שירותים פיננסיים במשרד האוצר. אנו קוראים למי שחושב שנפגע מדפוס פעולתם של החשודים או באופן דומה, לפנות למשטרה ולהגיש תלונתו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית