מנכ"ל מדטרוניק העולמית משחרר את הפטנטים על מכונות ההנשמה של החברה

החברה משתפת באופן פומבי את מפרטי העיצוב של מכונת ההנשמה Puritan Bennett ™ 560 (PB 560) במטרה לאפשר ליצרנים מכל העולם ליצור במהירות מכונות הנשמה על מנת לעמוד בביקוש העולמי

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל. צילום: ליאת מנדל

עומאר אישרק מנכ"ל מדטרוניק העולמית, יצרנית הטכנלוגיות הרפואיות הגדולה בעולם, הודיע אתמול (ב') כי החברה משתפת באופן פומבי את מפרטי העיצוב של מכונת ההנשמה Puritan Bennett ™ 560 (PB 560) במטרה לאפשר ליצרנים מכל העולם ליצור במהירות מכונות הנשמה על מנת לעמוד בביקוש העולמי ולסייע לרופאים ולחולים המתמודדים עם קורונה. החלטה זו עולה בקנה אחד עם הנחיות ה- FDA האחרונות ובהתאם לתגובות מערכות הבריאות והרפואה הציבורית של סוכנויות ממשלתיות ברחבי העולם. מדריכי השירותים, מסמכי הייצור והסכימות ניתנים להורדה באתר  Medtronic.com/openventilator ובקרוב יעלו גם מפרטי התכנון של ה-PB560, קוד התוכנה ועוד.

מכונת ההנשמה מדגם PB 560 הוצגה לעולם בשנת 2010 ונמכר ב -35 מדינות ברחבי העולם. הפטנט שפיתחה מדטרוניק הוא המנשם הקומפקטי וקל המשקל, המספק תמיכה בדרכי הנשימה למבוגרים ולילדים כאחד ומפשר להשתמש במכונה במסגרות קליניות ובבית ומספק תמיכה נשימתית ניידת. יכולתו של המנשם לשמש במגוון רב של צרכים רפואיים, כמו גם הטכנלוגיה והעיצוב שלו הופכים אותו לפתרון אולטימטיבי ליצרנים, מפתחים, סטרטאפים ומוסדות אקדמיים המבקשים ליצור מכונות הנשמה נוספות. 

מכונות הנשמה ממלאות  תפקיד קריטי בניהול חולים עם מחלות נשימה קשות, כמו קורונה, הזקוקים לסיוע מכיוון שאינם יכולים לנשום ביעילות. שימוש במכונת הנשמה מספק לריאות של המטופל אפשרות לנוח ולהתאושש בזמן שהנשמה מבוצעת על ידי המכונה, המספקת את החמצן ומדמה פעולות נשימה. ללא תמיכת מכונת ההנשמה,  חלק מהמטופלים הסובלים ממחלות נשימה חמורות עלולים שלא לשרוד.

"בישראל יזמתי מהלך נוסף והוא טיפול, תיקון והחזרה לשימוש של מכונות הנשמה ישנות ותקולות. הסבנו מעבדת תיקונים כללית, למעבדה ייעודית לתיקוני מכונות הנשמה  על מנת שתשמש כסדנא לתיקון מכונות הנשמה בישראל. כבר תיקנו עשרות מכונות ללא עלות ואנו מזמינים את כל בתי החולים ומוסדות הבריאות לשלוח אלינו מכונות תקולות ישנות שיצאו משימוש של מדטרוניק ואנו נשיבם לשימוש ללא עלות", מדגיש יצהרי. "אני גאה להיות חלק מחברה שהערך העליון שלה הוא הצלת חיי אדם."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית