תעשייה אווירית פיתחה מכונה לחיטוי חדרים מוירוס הקורונה

המערכת שנמצאת בימים אלו בבדיקות קליניות בבית חולים אסף הרופא מבוססת על קרינת UV המאפשרת חזרה לפעולה מייד לאחר תהליך החיטוי

תעשייה אווירית פיתחה מערכת חיטוי חללים סגורים בפני ווירוסים וחיידקים מבוססת על קרינת על-סגול (UV). הקרינה מסוכנת לבני אדם בהספקים הנדרשים לצורך החיטוי, ודורשת פינוי החדר מאנשים לצורך הפעולה. 

"יש מחקרים בעולם שמראים איזו עוצמת אנרגיה או חשיפה צריך לחטא חיידקים ווירוסים", מסביר אבי, מנהל פרוייקטים מיוחדים בחטיבת הנדסה של תעשייה אווירית בראיון לישראל דיפנס. "התחלנו לחקור לפני כשבוע פתרונות לסייע במלחמה בוירוס הקורונה. המערכת מבוססת על UV, כאשר בחשיפה של מספיק זמן אפשר לחטא את החדר. על מנת לחטא שטח של שני מ"ר צריך חמש דקות של הפעלת הקרינה."

מכונת החיטוי פועלת ב360 מעלות והיא רכובה על עגלה נגררת ונמצאת בבית חולים אסף הרופא לבדיקות קליניות. "ברגע שתהיה פניה מהממשלה, נוכל לפתח את הגרסה הרובוטית-אוטונומית שלה ולעבור לייצור סדרתי. היתרון של טיהור בצורה זו, לעומת טיהור כימי, הוא שאתה יכול להשתמש בחדר מיד לאחר מכן. עלות מוערכת למכונה כזו היא עשרות אלפי ש"ח ליחידה", מסבירים בתעשייה אווירית. "המכונה מתאימה לחיטוי משרדים, בתי חולים, בתי אבות או כל חלל סגור אחר."

פרופסור שי אפרתי מנהל המכון ההיפרבארי - תא לחץ ומכון נפרולוגיה בשמיר אסף הרופא אומר כי "צוות הפיתוח של התעשייה האוירית, נרתם לטובת פיתוח של אמצעים להם המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא נדרש בימים אלו. הפיתוח הראשון שהגיע למימוש הוא מכשיר הנותן קרינת UV באורך גל מסויים המאפשר חיסול של כל מזהם הנמצא בסביבה. באמצעות מוצר זה אנו יכולים למעשה לחטא משטחי עבודה ומכונות דיאליזה במרווחי הזמן הקימים בשימוש שבין חולה לחולה. הצוות הרפואי והמטופלים שלנו מודים מאוד על שיתוף הפעולה ובעתי הקורב נזכה כפי הנראה לפיתוחים נוספים בהם נוכל להשתמש בקליניקה."

אולי יעניין אותך גם