מפא"ת הקימה צוות חירום לאומי להתמודדות עם משבר הקורונה

בין הפיתוחים שנבחנים: זיהוי מיידי ואיתור מוקדם של חולה מרחוק; שימוש בטכנולוגיות סלולריות למיפוי מסלול שעברו נשאים, כולל בתוך בתי חולים ומתקנים רפואיים; פיתוח ומימוש יכולות ניקוי וטיהור משטחים במרחבים רפואיים; פיתוח בזק וייצור בישראל של מכונות הנשמה

מפא"ת הקימה צוות חירום לאומי להתמודדות עם משבר הקורונה

רא מפא"ת דני גולד. צילום: משרד הביטחון

"הקמתי את הצוות ברגע שראיתי שאנחנו יכולים לתרום להתמודדות", מספר ראש מפא"ת, תא"ל ד"ר דני גולד לכלכליסט, "הקמנו שורה של צוותים בין זרועיים, שלהם שותפים חיל האוויר, אגף המודיעין, אגף התקשוב, פיקוד העורף, התעשיות הביטחוניות הגדולות לצד סטארט־אפים, וכמובן משרדי הבריאות והאוצר ובתי החולים. שיתוף פעולה מדהים, בלי אגו. מאות אנשים עובדים על זה מהצד של מערכת הביטחון, ביחד עם עוד אלפים מחוצה לה".

בין הפיתוחים שנבחנים: זיהוי מיידי ואיתור מוקדם של חולה מרחוק; שימוש בטכנולוגיות סלולריות למיפוי מסלול שעברו נשאים, כולל בתוך בתי חולים ומתקנים רפואיים; פיתוח ומימוש יכולות ניקוי וטיהור משטחים במרחבים רפואיים; פיתוח בזק וייצור בישראל של מכונות הנשמה ועוד. "אנחנו מודעים לדחיפות", אומר גולד, "העבודה מתבצעת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כשבחלק מהפיתוחים התחלנו כבר לבצע ניסויים רפואיים עם בתי החולים, תוך הקפדה על הנהלים הרבים הכרוכים בכך, כמו אישור וליווי של ועדות הלסינקי".

הצפי בישראל לפי תרחיש קיצוני הוא צורך ב5000 מכונות הנשמה, כאשר בסך הכל יש בישראל כ3000 מכונות, מתוכן אלף בצה"ל. מספר זה כולל גם הסבה של מנשמים ידניים לאוטומטיים באמצעות קבוצות חדשנות שפועלות מול מפא"ת. פניות שנעשו ליצרנים גדולים בגרמניה ובמקומות אחרים לרכשו מנשמים תקניים בינתיים נענו בשלילה מכיוון שכל המדינות שבהם התגלה הוירוס נמצאות גם הן במצוקת מכונות הנשמה. "מחירי מכונות ההנשמה בעולם זינקו פי 10. ישראל ביצעה עד כה אלפי רכישות, אך אף מכונה עדיין לא הגיעה - וחלק מהעסקאות אף בוטלו", דווח לאחרונה באתר YNET.

במקביל מדווח ישראל היום כי חברת Inspiration Healthcare הישראלית אמורה לספק מאות מכונות הנשמה מישראל ומארה"ב לבריטניה בסך כולל של 4 מיליון פאונד. לפי פרסום של כלכליסט חברת אינוויטק מרעננה תספק למשרד הביטחון 1,000 מכונות הנשמה, אך אלו יגיעו לבתי חולים לא לפני חודש מאי.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות