נגיף הקורונה: השלכות מסביב לעולם

כוחות של צבא ארה"ב נכנסים לניו יורק כדי לסייע בהתמודדות עם הווירוס, בואינג מפסיקה ייצור מטוסים בארה"ב ומדינות אירופה מוציאות כוחות צבא מעיראק

העיר ניו יורק. צילום ארכיון: Bigstock

יחידות של המשמר הלאומי ואנשי מילואים של צבא ארה"ב נכנסו בסוף השבוע לעיר ניו יורק, בעקבות הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על מדינת ניו יורק כעל אזור אסון, בשל עלייה תלולה במספר נפגעי וירוס הקורונה. שר ההגנה האמריקני מרק אספר הודיע כי הצבא יסייע לממשלת מדינת ניו יורק בתכנון, בלוגיסטיקה ובתמיכה רפאית. בסוף השבוע השתלטו יחידות הצבא על בתי מלון, בנייני מגורים של קולג'ים ומתקני ספורט והפכו אותם למתקני רפואה לקליטה וטיפול בחולי קורונה. חיל ההנדסה של צבא ארה"ב מתכנן להשתלט על 10,000 חדרי מלון ומתקני מגורים לטובת מתקנים רפואיים. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי בתי המלון בעיר ניו יורק ריקים. מלון הענק הילטון מידטאון (1,878 חדרים) נסגר, ובענף התיירות בעיר אומרים שהמצב חמור יותר משהיה אחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001 או אחרי המשבר הפיננסי ב-2008.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

חברת בואינג, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, הודיעה על הפסקה בת שבועיים בייצור כלי טיס בסביבות העיר סיאטל שבחוף המערבי. ליד העיירה אוורט, צפונית לסיאטל, מייצרים את מטוסי הנוסעים ואת מטוסי התדלוק הצבאיים KC-46 "פגסוס", ואילו בסביבות העיירה רנטון שמדרום לסיאטל מייצרים בין היתר את מטוסי הביון של הצי מסוג P-8 "פוסידון". בסך הכל יושבתו קרוב ל-50 אלף עובדים. בואינג הפסיקה את הייצור אחרי שאחד מעובדיה מת ממגפת הקורונה ו-32 מעובדי החברה במדינת וושינגטון חלו במחלה.

בתוך כך, מדינות אירופיות הודיעו על הוצאת יחידות הצבא שלהן מעיראק וממסגרות הקואליציה של נאט"ו עקב המגפה. צבא צרפת הודיע כי 100 אנשי צבא צרפתיים יוצאים מעיראק "עד להודעה חדשה" אולם תימשך הלחימה בדאעש באמצעות יחידות צבא צרפתיות המוצבות בקטאר ובכווית. ספרד מוציאה מעיראק בין 150 ל-200 אנשי צבא, פורטוגל הודיעה על יציאת 31 חיילים מעיראק, ואילו הולנד הוציאה מבגדד ומאירביד 35 מ-40 חייליה המוצבים שם. כמו-כן, יצאו מעיראק ומאפגניסטן 110 אנשי חיל האוויר ההולנדי, שהוטסו ישירות לבסיס האוויר איינדהובן שבהולנד. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית