הודעה מפחידה וכוזבת: סרטון DANCE OF the POPE בווטסאפ

הודעה מאיימת המופצת בימים אלו בקבוצות ווטסאפ בישראל טוענת כי הפעלת סרטון וידאו יכולה להרוס את מכשיר הסלולר. ובכן, ההודעה רצה בעולם החל משנת 2015 והיא שקרית

הודעה מפחידה וכוזבת: סרטון DANCE OF the POPE בווטסאפ

נוסח ההודעה המאיימת המועברת בקבוצות ווטסאפ - צילום מסך

"דחוף - לכל מי שמשתמש ב- WhatsApp העבירו את זה לכל החברים והמכרים שלכם. סרטון WhatsApp שנקרא מרטיני יוצא מחר. אל תפתחו אותו, הוא פורץ לטלפון שלך ושום דבר לא יכול לתקן את זה. הפיצו אזהרה זו", טוענת הודעת ווטסאפ המופצת בימים אלו בקרב משתמשי השירות בישראל. ובכן, מדובר בהודעת שווא שהתחילה אי שם ב2018 וכעת חוזרת לסבב נוסף במטרה להפחיד משתמשים.

ההודעה מתבססת על על סיפור אמיתי מ2016 כאשר קמפיין תקיפה התנהל סביב הודעה ששכנעה גולשים להוריד גרסת WhatsApp Gold. "אם קיבלת הודעה לעדכון WhatsApp ל- WhatsApp Gold, אל תלחץ עליה!!!!", נכתב בהודעה אז. והיא אכן הייתה נכונה מכיוון שקמפיין התקיפה כלל הודעה בווסטאפ עם קישור לאתר זדונה שמוריד נוזקה. מאז, משתמשים גורמים שונים באותו פורמט הכולל הודעה מלחיצה ומפחידה מפני סרטוני וידאו שונים ללא שום איום אמיתי מאחוריה. מטרתה היחידה היא יצירת לחץ נפשי בקרב המשתמשים.

סוג הונאות זה נקרא Martinelli hoax והוא אפילו יותר ישן מאותה מתקפה של ווטסאפ גולד, ומתוארך לשנת 2015. "הפעלת קובץ וידיאו שהופעל במכוון בטלפון הנייד שלך עלול להסתיים בזיהום זדוני, אם לטלפון שלך יש באג בתוכנת נגן המדיה שניתן לנצל. אולם בפועל, סוג כזה של באג נדיר מאוד בימים אלה - ובדרך כלל מתוקן במהירות רבה ומדווח על כך באופן נרחב מאוד", כותבים בפרסום של sophos. אחת הפעולות שרצוי לבצע בצורה תקופתית היא לבדוק עדכוני תוכנה למערכת ההפעלה של הטלפון הסלולרי בידיכם.

אולי יעניין אותך גם