קורונה ברוסיה: נתונים סותרים, אך החנויות ומקומות הבילוי ייסגרו

ממשלת רוסיה דיווחה עד כה על 658 מקרי קורונה בלבד, וטענה כי ביצעה יותר מ-185 אלף בדיקות, אך ראש העיר של מוסקבה הורה על סגירת מקומות בילוי וחנויות מ-28 במרץ עד 5 באפריל

קורונה ברוסיה: נתונים סותרים, אך החנויות ומקומות הבילוי ייסגרו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום ארכיון: AP

רוסיה לא הרבתה לפרסם מידע על מגפת קורונה בתחומיה, אך בימים האחרונים החלו מתפרסמים נתונים סטטיסטיים והוראות התנהגות לאוכלוסייה מטעם השלטונות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

העיתון Moscow Time בשפה האנגלית פירסם כי מספר חולי הקורונה ברוסיה הוא 840, וכי שלושה מתו מהמחלה במדינה. העיתון פירסם שורת הוראות שנתנה הממשלה לתושבים: כל עובדי המוסדות הפדרליים ברוסיה יעבדו מהבית, וראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין הודיע על סגירת חנויות, מסעדות, בתי קפה ובארים, ספריות ציבוריות, תאטראות ומקומות בילוי מ-28 במרץ עד 5 באפריל.

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הנשיא פוטין הורה לצבא לבצע פעולות ש"ישפרו את המוכנות והכוננות" שלו למלחמה במגפה. פוטין ביקר בבית חולים במוסקבה, לבש חליפת מגן ושוחח עם החולים. הוא הודיע כי כל בית חולים שבו מאושפזים חולי קורונה יקבל מאוצר המדינה 200 אלף רובלים, שהם 2,500 דולר, עבור כל חולה קורונה מאושפז, "כדי להשתתף בעלויות הטיפול".

אתר אינטרנט של משרד החוץ האמריקני, בדיווח מהשגרירות האמריקנית במוסקבה והקונסוליות האמריקניות בכמה ערים ברוסיה, כתב הבוקר (ה') כי נכון ל-25 במארס דיווחה הממשלה הרוסית על 658 מקרי קורונה, והודיעה כי שלטונות הבריאות ביצעו עד כה 185,918 בדיקות בקצב של 10,000 בדיקות ביום. כל מי שנוחת בנמלי התעופה של מוסקבה עובר מדידת חום.

מכון המחקר הסטטיסטי STATISTA, שמרכזו בהמבורג והוא בעל סניפים בלונדון, בפריס, בסינגפור ובאמסטרדם, מסר כי נכון ל-20 במרץ היו במוסקבה 46 חולי קורונה, 15 החלימו ושלושה מתו.  בסנט פטרבורג היו 26 חולי קורונה, שלושה החלימו, ולא נרשמו מקרי מוות.

אולי יעניין אותך גם