קטן, גמיש, זריז וקטלני: חיל המארינס עובר רפורמה

השינויים צפויים לכלול הורדה המספר גדודי החי"ר והארטילריה בהדרגה במשך כעשור, והכנסה של טכנולוגיה חדשנית ללוחמה בחיל. הכיוון הוא לייצר חיל נייד יותר, עם יחידות שמאומנות לבצע מבצעי נחיתה מהירים מהים ולהילחם ביבשה עם יכולות ניידות גבוהה

קטן, גמיש, זריז וקטלני: חיל המארינס עובר רפורמה

לוחמי מארינס באימון. צילום ארכיון: AP

המבנה העתידי החדש של חיל הנחתים האמריקני: חיל קטן, זריז, גמיש וקטלני. במסגרת תוכנית רחבת-היקף לשינוי מבנה המארינס, יקוצצו יחידות טנקים וגדודי חי"ר ומסוקים, ויתוספו יכולות טכנולוגיות מתקדמות. חיל הנחתים הודיע כי הכוח ייבנה מחדש תוך קיצוץ בכוח אדם וציוד והקטנת סרבולים לוגיסטיים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האתר World Defense מדווח כי מאז 2019 שוקד מפקד הנחתים גנרל דיוויד ברגר על תוכנית בנייה מחדש של הכוח לעשור הבא, כשעיקר המטרה היא להכשיר את המארינס להיות כוח המוכשר למבצעי נחיתה גדולים מהים ולחימה ביבשה בזירות שונות, בעיקר מול יחידות דומות בצבאות סין ורוסיה.

במסגרת תוכנית עשור, יקטן מספר גדודי לוחמי החי"ר מ-24 ל-21, מספר סוללות הארטילריה יקטן מ-21 לחמש, מספר הספינות האמפיביות הגדולות יקטן משש לארבע, יקוצץ מספר כלי הטיס מסוג מטוס-מסוק Tiltrotor וירד מספר מסוקי התובלה הכבדה. מדובר על קיצוץ של 12 אלף לוחמים בעשר השנים הבאות. יחידות החי"ר שיישארו יהיו "קלות" וניידות יותר, ומאומנות למבצעי נחיתה מהים ולחימה ביבשה.

בהודעת המארינס נמסר כי עד שנת 2030 יהיה החיל מודרני יותר, ומתואם עם חיל הים לנטילת היוזמה המבצעית בכל היתקלות, סכסוך מזויין או מלחמה. הכוח ממליץ על השקעות בפיתוח כלי נשק מדוייקים ארוכי-טווח לשימוש הנחתים; יכולות מודיעין משופרות; ומערכות בלתי-מאוישות, כולל מערכות אוטונומיות וקטלניות לייצור אש. המארינס מתכננים להצטייד בחימושים משוטטים ובמערכי הגנה אווירית מתקדמים.

אולי יעניין אותך גם