תושב ראשון לציון נעצר על הפצת מידע שקרי

החשוד הפיץ לכאורה מידע כוזב בנוגע לחובת אזרחים להימצא בבידוד. על פי החשד, הוא הפיץ את המידע כשהוא מתחזה לנציג משרד הבריאות, ובכך גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות

תושב ראשון לציון נעצר על הפצת מידע שקרי

משרדי להב 433 בלוד. צילום ארכיון: מתוך אתר משטרת ישראל

משטרת ישראל, באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, עיכבה תושב ראשון לציון בחשד ששלח בימים האחרונים הודעות חדשות כזב שעניינן חובת אזרחים להימצא בבידוד. על פי החשד, הצעיר עשה שימוש במספר לא מזוהה ושלח את ההודעות תוך שהוא מתחזה לנציג שירות משרד הבריאות, ובכך גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם. בימים הקרובים יועבר התיק לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המרכזת במשרד המשפטים את כל הטיפול בפרסומי כזב בנוגע למאבק בנגיף הקורונה, וזאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האירוע נחקר בעקבות טענה שפורסמה ביום שני בתקשורת, ועניינה מסרון הנחזה להודעת שירות הביטחון הכללי, אשר נשלח לאזרחית מחוייבת בבידוד. כמו כן, נחקרו בימים האחרונים מספר חשודים נוספים בהפצת הודעות כזב.

ממשטרת ישראל נמסר היום (ד'): "אנו עדים בימים האחרונים להפצת הודעות כזב הנשלחות על ידי אזרחים לקרובי משפחתם, למכרים נוספים ולאזרחים שונים - הודעות הנחזות להודעות רשמיות מטעם הגורמים הרלוונטיים. מדובר במעשה שגורם ללחץ, בלבול וחרדה בקרב מקבלי ההודעות עד שאלה פונים לרשויות לברור, דבר המכביד גם כך על הרשויות השונות בפעילות השוטפת בתקופה כה רגישה. הגופים השונים נאלצים לתת מענה לעשרות פניות של אזרחים מודאגים שלא לצורך. נבהיר כי הפצת הודעות שווא עשויות להעלות לכדי עבירה פלילית, ואף משום ביצוע עוולה אזרחית כלפי נשוא הידיעה הכוזבת".

על פי המשטרה, בימים האחרונים הופצו הודעות כוזבות במספר נושאים, והן כוללות הודעות כזב בדבר חובת אנשים להימצא בבידוד (לעתים המפיצים מתחזים לנציגי משרד הבריאות); הודעות כזב המציינות מסלול שקרי של חולים לנגיף קורונה לאחר חקירה אפידמיולוגית; הודעות כזב המציינות שמות חולים בנגיף קורונה שכלל לא חלו, או בעלי מקצוע המועסקים במקום מסויים; והונאות כספיות המנצלות את מצוקתן הכלכלית של משפחות ומטרתן גניבת כספים.

אולי יעניין אותך גם