במשבר לא חוששים: אפליקציית זום מחזיקה מרכז פיתוח וחוות שרתים בסין

למרות החששות שנשמעו בתקופה האחרונה סביב הריגול הסיני אחרי חברות טכנולוגיה ואחרי המשתמשים שלהן, אפליקציית שיחות הוידאו הפופולרית מחזיקה שרתים במדינה. זום הפכה לעוד יותר פופולרית בזמן משבר הקורונה, שבו רבים עובדים מרחוק

במשבר לא חוששים: אפליקציית זום מחזיקה מרכז פיתוח וחוות שרתים בסין

צילום אילוסטרציה: Bigstock

מי מאיתנו זוכר את החשש מתוכנה וחומרה סינית בעידן טרם וירוס הקורונה? את הדיונים האינסופיים ברשת סביב הסכנות לביטחון הלאומי מצד חברות כמו וואווי, ZTE ואחרות? ובכן, מסתבר שמשבר עולמי משכיח מלבבות המתנגדים לסין דיוני עבר. אחד הסממנים לכך הוא השימוש הגובר באפליקציית ZOOM לצורך שיחות וידאו. מדובר ביישום פופולארי בימים אלו לעבודה מהבית, המאפשר רציפות תפקודית למיליוני אנשים ברחבי העולם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ובכן, מהצהרה שהגישה החברה לבורסה בארה"ב לקראת הנפקה לפני מספר ימים, עולה כי היא מחזיקה חוות שרתים וצוות פיתוח גדול בסין. הסיבה לכך בעיקר תקציבית. "יש לנו ריכוז גבוה של אנשי מחקר ופיתוח בסין, מה שעלול לחשוף אותנו לבחינת שוק בנוגע לשלמות הפיתרון או תכונות אבטחת המידע שלנו", כותבת החברה בהצהרה. "אנו מפעילים מרכזי מחקר ופיתוח בסין, המעסיקים מעל 500 עובדים נכון ל-31 בינואר 2019".

"ההצלחה שלנו תלויה במידה רבה בהמשך שירותם של חברי מפתח בצוות ההנהלה הבכיר שלנו. בפרט, מייסדנו, הנשיא והמנכ"ל אריק ס. יואן, הוא קריטי לניהול הכללי שלנו, כמו גם להמשך פיתוח המוצרים, השירותים שלנו, פלטפורמת הזום, התרבות שלנו, הכיוון האסטרטגי שלנו, וההנדסה שלנו בסין", הוסיפה החברה.

החברה גם מחזיקה חוות שרתים בסין. "אנו משרתים כעת את המשתמשים שלנו מ -13 מרכזי נתונים משותפים באוסטרליה, ברזיל, קנדה, סין, גרמניה, הודו, יפן, הולנד וארצות הברית. אנו משתמשים גם בשירותי האינטרנט של אמזון ו-Microsoft Azure לצורך אירוח של היבטים קריטיים מסוימים בעסק שלנו. כחלק מארכיטקטורת הפגישות המבוזרת שלנו, אנו מקימים קישורים פרטיים בין מרכזי נתונים המעבירים נתונים באופן אוטומטי בין מרכזי נתונים שונים על מנת לייעל את הביצועים בפלטפורמה שלנו", נכתב בהצהרה.

לדברי החברה, "בקשר לתוספת של מרכזי נתונים חדשים או הרחבה או איחוד של מתקני מרכזי הנתונים הקיימים שלנו או מסיבות אחרות, אנו עשויים להעביר את הנתונים שלנו ואת המטא-נתונים של המשתמשים שלנו למרכזי נתונים אחרים".

מי משתמש בזום בימים אלה? ובכן, ככל הנראה מיליוני אנשים וארגונים מסביב לעולם. מדובר ביישום שיחות וידאו בין הטובים שיש בשוק לצורך עבודה מהבית. גם בישראל מדובר ביישום נפוץ מאד, המשמש בין היתר מוסדות פיננסיים, חברות הזנק, חברות טכנולוגיה ומשרדי ממשלה. האם השימוש ביישום, שמפותח וחלקו מאוחסן בחו"ל, כולל אולי נתוני משתמשים ושיחות, יביא לשינוי גישה כלפי חברות טכנולוגיה סיניות בעידן שאחרי הקורונה? ימים יגידו. 

נציג זום לא השיב מייד לבקשת תגובה מצד אתר CNBC בנושא.

אולי יעניין אותך גם