בצל הקורונה: האקרים מתחזים לארגון הבריאות העולמי

ארגון הבריאות העולמי מתמודד עם מתקפות סייבר וניסיונות התחזות של האקרים לארגון

בצל הקורונה: האקרים מתחזים לארגון הבריאות העולמי

bigstockphoto

האקרים ניסו לפרוץ לארגון הבריאות העולמי בתחילת החודש, אמרו גורמים לרויטרס. על פי גורם בכיר בסוכנות, מדובר בגידול של פי שניים בהתקפות הסייבר. קצין אבטחת המידע הראשי של ארגון הבריאות העולמי, פלביו אג'יו, אמר כי זהותם של ההאקרים אינה ברורה והמאמץ לא הצליח. אך הוא הזהיר כי ניסיונות הפריצה נגד הסוכנות זינקו בשעה שהיא נלחמת להכיל את נגיף הקורונה, שהרג יותר מ -15,000 ברחבי העולם

ניסיון הפריצה של ארגון הבריאות העולמי סומן לראשונה לסוכנות הידיעות רויטרס על ידי אלכסנדר אורבליס, מומחה ועורך דין בתחום הסייבר בקבוצת Blackstone Law בניו יורק, העוקב אחר פעילות רישום תחום באינטרנט. אורבליס אמר כי הוא צפה בפעילות בסביבות ה- 13 במרץ, כאשר קבוצת האקרים הפעילה אתר זדוני שמחקה את מערכת הדוא"ל הפנימית של ארגון הבריאות העולמי.

אורבליס אמר שהוא לא יודע מי אחראי, אולם שני גורמים נוספים שתודרכו בנושא אמרו שהם חושדים בקבוצה מתקדמת של האקרים המכונה DarkHotel, שמנהלת פעולות ריגול ברשת מאז לפחות 2007. "חלה עלייה גדולה במיקוד באו"ם ואירועי אבטחת סייבר אחרים", אמר אג'יו בראיון טלפוני. "אין מספרים, אבל ניסיונות פריצה כאלה נגדנו והשימוש בהתחזות לWHO כדי לכוון לאחרים יותר מהכפיל את עצמו."

אולי יעניין אותך גם